FrrH: Rätt nöjd? Så du är inte helt nöjd? Nåja, så länge man inte bryr sig om att man köper gamla grejer så är det väl lugnt.. Men det är klart du BLIR nöjd, men du lät inte så nöjd direkt. "Rätt nöjd" tolkar jag som att du inte är det helt och hållet, så vad beror det på?
Nej, så behöver du inte tolka det. Jag är sjukt nöjd.
"gamla grejer" är ju också ett intressant påstående. Det finns ju som sagt inte speciellt mycket nyare grejer att kasta in i burken (penryn, lite snajdigare grafikkort) med det är ungefär allt, om man inte vill betala dyra slantar för SSD-diskar.
Jag ser macbook pro som en yrkesdator & den fyller väl mina behov. Prestandaskillnaden mot övriga snabbare processorer i samma serie eller kommande penryn rör sig om några sekunder hit & dit, på de tyngsta uppgifterna (i stil med att applicera ett filter på en 70mb stor fil i photoshop).
Jag ska inte gnälla på en sådan här tråd, den väcker tekniknörden i mig också. Men jag antar att jag hellre ser till dator efter behov & är mer än marginellt intresserad på att det måste vara "det senaste" (vill man ha detta bör man hålla sig till PC & byta dator var tredje månad anyway).
Macbook Pro är en grym dator i dag. Trots att den är hela sex månader gammal.