Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning: 1.1.3 stäng av med mittknapp och on/off knappen...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-02-05 21:41

...är ingen bra ide. Gör du det får du upp "connect to iTunes" när du startar den igen. Jag gjorde det precis och nu får jag göra om uppdateringen!

Blir det inte så när du stänger av med "mittknapp" och on/off och sedan släpper on/off men inte "mittknappen"? Det är väl så man "slår på" restore-mode?

  • Medlem
  • 2008-02-05 21:46

Är det inte bara att den gått i recovery mode? prova att starta Independence så tar den förhoppningsvis dig ur det och du slipper göra om någon uppdatering.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-02-05 21:48

Fangorn: Nej det blev så utan att jag fortsatte hålla inne mittknappen.

Kato: Jag ska testa Independence tack för tipset. Jag återkommer med resultat!

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-02-05 21:55

... men independence funkar väl inte till 1.1.3?

It's also been tested and is known to work with iPhone firmware 1.0, 1.0.1, 1.0.2, 1.1.1, and 1.1.2.

It will not work with iPhone firmware 1.1.3

Från Google code independence FAQ

Jag har också drabbats av att min iPhone hamnar i Restore Mode. Men det funkar väldigt bra att starta iNdependence, plugga in telefonen och vänta. Programmet kommer säga att den inte funkar på 1.1.3 men på nåt magiskt sätt så vaknar telefonen ur sin koma ändå.

Det här är egentligen ett väldigt väldigt viktigt tips eftersom jag läser om massor av 1.1.3-folk som sitter och gör om sin uppgradering hela vägen för att deras telefoner hamnar i restore mode.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-02-05 22:49

svantet: Vilket independence använde du? Va det bara att plugga in iPhonen och vänta? Man ska väl avsluta iTunes och iTunes helper innan? (Är inte så grym på independence, min bror har alltid uppdaterat telefonen åt mig) Kan du berätta lite mer hur jag gör? Tack

Så här gör jag och det funkar för mig.
Ladda ner den senaste beta versionen 1.3.2, den funkar fint med iTunes 7.6, iallafall för mig. Stäng ner iTunes. Starta iNdependence. Plugga in telefonen. Independence kommer säga att den inte får kontakt med telefonen. iTunes kommer starta. Gör ingenting. Stäng ner iTunes när du kan. Sen kommer din telefon vakna till liv och iNdepence kommer säga att den inte funkar med 1.1.3. Klart.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-02-06 16:30

Jag gjorde såhär och det funkade.

Installerade iTunes 7.5 -> ladda ner independence 1.3.1 -> stängde iTunes och tvångsavslutade iTunes helper -> pluggade in iphonen och startade independence. efter ett par sekunder funka den igen.

Tack för tipset, hade varit ganska jobbigt att uppdatera den igen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-07 12:15

Min gick också in i Recovery igår kväll (1.1.1 > 1.1.3).
inDependence löste problemet.
Imorse gick den in igen. Nu kunde jag inte få igång den, var tvungen att gå ner till 1.1.1.
Stannar nog där tills det kommer en nyare 1.1.3-uppdatering....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-07 16:53

Min hoppade dit i natt. Som tur är tog det bara en minut att få igång den. Det är andra gången nu.

1
Bevaka tråden