Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Softvoice-inspirerad programvara till Mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Berg
  • 2008-02-07 00:46

Jag är på jakt efter en text-to-speech-programvara som ska efterlikna Softvoice eller någon annan typ av retroaktig röstgenerator. Något i den här stilen. Har hittat olika onlinebaserade röstgeneratorer, men i alla jag testat försöker man göra rösten så realistisk som möjligt vilket inte är lika charmigt som en hård och kall robotröst.

Finns det någon programvara till Mac för detta? Har provat OS X inbyggda Voiceover, men jag blev inte riktigt nöjd med det soundet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-07 01:11

Har du provat alla rösterna i OS X?

  • Medlem
  • Berg
  • 2008-02-07 01:30
Ursprungligen av PF:

Har du provat alla rösterna i OS X?

Ja, jag tycker inte dom var lika vassa som exemplet ovan. OS X-rösterna kändes lite brusiga och otydliga. Dock så vet jag att bl. a. Mr Oizo har använt sig av OS X-rösterna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-07 15:18
Ursprungligen av .sheep:

Ja, jag tycker inte dom var lika vassa som exemplet ovan. OS X-rösterna kändes lite brusiga och otydliga. Dock så vet jag att bl. a. Mr Oizo har använt sig av OS X-rösterna.

Mhm, Oizo använde sig av de till hans senaste EP, Transsexual.

"Hello.. I am the reincarnation of Michael Jackson."

En ganska retro-aktig röstsynth är ju text-to-speech programmet till Atari-ST! Låter lite som en Speak and Spell... Lätt att emulera! Google and thou shall find.

1
Bevaka tråden