Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med synkning touch-outlook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-07 12:00

Hej!

Jag var helt nöjd och glad med att synkningen mellan Outlook och Touchen fungerade så klockrent tills jag idag upptäckte att heldagsaktiviteter hamnar en timme fel, vilket gör att de som synkas från Outlook lägger sig en dag för tidigt i Touchen och att de som synkas från touchen hamnar 01:00-01:00 dagen efter, vilket gör att två dagar bokas i Outlook.

Har trixat med tidszon, kopplat bort tidszonstödet i touch och allt möjligt men får det inte att funka.
Snälla någon: Säg att det finns en enkellösning på detta!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-02-07 12:23

Hmmm, jag har varit med om samma när jag synkar saker mellan iCal och min mobil. Men jag har kommit fram till att det händer med saker jag lagt in före och efter tidsomställningen för vinter/sommartid. Så om jag lägger in en semester långt i förväg så blir det fel när det passerat tidsomställningen. Typ att det sker en justering av sommartid i datorn och en i telefonen. Är det nya eller sedan länge inlagda aktiviteter som du har problem med (alla?).

  • Medlem
  • 2008-02-07 12:41

Dessvärre alla...

Verkar inte vara sommar-/vintertidsrelaterat.

Hittade du någon lösning på detta problem?
Sitter med samma problem med min iPhone och Outlook 2007.

  • Medlem
  • 2008-04-21 13:40

Egentligen inte, men nu funkar det...
Måste ha varit något strul med sommar-/vintertid alternativt tidszoner i alla fall.
Fattade aldrig vad bara...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-22 11:41

Finns det inget alternativ där man kan välja sommar/vintertid i outlook?

1
Bevaka tråden