Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny firmware till iBook G3 366Mhz (dasslock)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-05 12:39

Hej!

Vart hittar jag en ny firmware till min iBook G3 366Mhz (Graphite) dasslock? Vill uppdatera firmware.

• Oregistrerad
  • 2008-02-05 13:31

Danke!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-07 13:47

Newbie undrar

Ciao.

Jag undrar hur man då uppgraderar firmware utan något OS på datorn? På länken står ju att man egentligen behöver OS 9 för att kunna gå vidare, men min Ibook G3 SE saknar operativsystem överhuvudtaget.
Kan det vara firmware som får upp "error code 138" så att installationen av OS X 10.2 avslutas varje gång? Eller är det att datorn helt saknar OS? Är om sagt var helt grön på detta område.

• Oregistrerad
  • 2008-02-07 21:42
Ursprungligen av NaeiL:

Ciao.

Jag undrar hur man då uppgraderar firmware utan något OS på datorn? På länken står ju att man egentligen behöver OS 9 för att kunna gå vidare, men min Ibook G3 SE saknar operativsystem överhuvudtaget.
Kan det vara firmware som får upp "error code 138" så att installationen av OS X 10.2 avslutas varje gång? Eller är det att datorn helt saknar OS? Är om sagt var helt grön på detta område.

Du måste ha OS 8 eller OS 9 på hårddisken installerat för att kunna installera firmwaren. angående error code 138 tror jag det är så ja.

1
Bevaka tråden