Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns AnySim till 1.1.3

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2008-02-06 10:35

Nej, eftersom du har baseband 042 finns det ingen anledning att köra Anysim 1.1.3; den lär troligen öht. inte gå att köra för dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 10:56
Ursprungligen av Fangorn:

Jag fattar fortfarande inte vad detta skall vara bra för? Det går väl fortfarande inte att låsa upp 1.1.3 otb? Jag har kört soft upgraden till 1.1.3 och har 04.02.13_G i telefonen? Finns väl ingen anledning för mig att köra Anysim 1.1.3?

Nej inte än. Om det stämmer som Adrian skrev så kommer det en software nedgradering till BL 3.9 vilket kan då låsas upp med AnySIM.

//Rob

Ursprungligen av Fangorn:

Jag fattar fortfarande inte vad detta skall vara bra för?

jag tyckte jag skrev en tydlig förklaring tidigare i tråden, men jag kan ta det igen:

Om du har en gammal telefon (bootloader 3.9) och vill köra senaste firmware (1.1.3) med senaste baseband (04.03.13) så är detta högst intressant.

Att köra baseband från 1.1.2 (dvs baseband 04.02.13) tillsammans med firmware 1.1.3 är något jag i alla fall skulle undvika, för att slippa oväntade problem. Därför har jag väntat med 1.1.3 tills det finns en fungerande upplåsning och det är alltså detta som nya AnySIM kan göra.

Hoppas du fattar vad det ska vara bra för nu.

Ursprungligen av Adrian B:

jag tyckte jag skrev en tydlig förklaring tidigare i tråden, men jag kan ta det igen:

Om du har en gammal telefon (bootloader 3.9) och vill köra senaste firmware (1.1.3) med senaste baseband (04.03.13) så är detta högst intressant.

Att köra baseband från 1.1.2 (dvs baseband 04.02.13) tillsammans med firmware 1.1.3 är något jag i alla fall skulle undvika, för att slippa oväntade problem. Därför har jag väntat med 1.1.3 tills det finns en fungerande upplåsning och det är alltså detta som nya AnySIM kan göra.

Hoppas du fattar vad det ska vara bra för nu.

Jahaaaa så det finns en 04.03.13 ocksåååå.. Läste för snabbt..

Ursprungligen av Fangorn:

Jahaaaa så det finns en 04.03.13 ocksåååå..

Jepp, hittills har det kommit nytt baseband till varje uppdatering så vitt jag vet.

Ursprungligen av Adrian B:

Jepp, hittills har det kommit nytt baseband till varje uppdatering så vitt jag vet.

Men i 1.0.2 (eller om det var 1.0.1) så hade jag för mig att bara mjukvaran uppdaterades, inget mer.

Ursprungligen av Patrik D:

Men i 1.0.2 (eller om det var 1.0.1) så hade jag för mig att bara mjukvaran uppdaterades, inget mer.

Ah, det kanske stämmer.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-06 13:09

Så det enda jag som har en 1.0.2 > 1.1.3 med AnySim skulle vinna på detta är att slippa ev buggar som uppstår av kombinationen 1.1.3 och BB från 1.1.2, samt fungerande positionering i Google Maps osv?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 13:20
Ursprungligen av koze:

Så det enda jag som har en 1.0.2 > 1.1.3 med AnySim skulle vinna på detta är att slippa ev buggar som uppstår av kombinationen 1.1.3 och BB från 1.1.2, samt fungerande positionering i Google Maps osv?

Det är väl så att om man går via Anysim får man det nya base bandet också?
En mer "riktig" uppdatering.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 15:36

Jag är grymt nära att öppna min och köra upplåsning den vägen, men då väntar jag lite till. Schysst!

Ursprungligen av wat:

Jag är grymt nära att öppna min och köra upplåsning den vägen, men då väntar jag lite till. Schysst!

Vänta! Tro mig, det är värt det.

Undrar när Dev Team ska komma med ett officiellt alternativ till anySIM för 1.1.3, börjar bli lite otålig. Samtidigt finns geohots IPSF-style-hack som alternativ. Verkar fungera bra, men är lite "farligare" då det inte är så lätt att återställa. Och så det där med att det skulle kräva Signal.app vid varje omstart, vet inte om det gäller fortfarande dock. Någon som är mer insatt i det?

Ursprungligen av Adrian B:

Undrar när Dev Team ska komma med ett officiellt alternativ till anySIM för 1.1.3, börjar bli lite otålig. Samtidigt finns geohots IPSF-style-hack som alternativ. Verkar fungera bra, men är lite "farligare" då det inte är så lätt att återställa. Och så det där med att det skulle kräva Signal.app vid varje omstart, vet inte om det gäller fortfarande dock. Någon som är mer insatt i det?

Varför vill du inte använda AnySIM? Jag har använt det, och det funkar perfekt, trots att iPhonen verkar hänga upp sig ibland när dem ligger i vila, men jag vet inte vad det beror på.

Ursprungligen av Patrik D:

Varför vill du inte använda AnySIM?

Jag vill använda anySIM, men jag vill använda en mera officiell version, jag vill inte använda den hackade versionen för att rubriken på Hackint0sh är AnySIM 1.3 is OUT (LEAKED INCOMPLETE - DO NOT USE IT) 3.9 BL ONLY och för att en från Dev Team säger såhär:

I'd also like to take a moment to say something about the anySIM 1.1.3 leak and my own feelings with regards to that:

It was extremely disrespectful to Gray of all people, since it was entirely his work and was released without his consultation or approval.
I understand that everyone is always eager to get new releases of software, but you have to be aware that there are a multitude of issues that determine a release cycle, not the least of which is testing.

If memory serves, that release that's now floating around had been tested on maybe 2 phones before it leaked. We had seen issues with earlier betas that didn't pop up immediately and wanted to try to make sure those were all fixed.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag har använt det, och det funkar perfekt, trots att iPhonen verkar hänga upp sig ibland när dem ligger i vila, men jag vet inte vad det beror på.

Så det fungerar perfekt, men telefonen hänger sig ibland? Det låter inte som min definition på perfekt

Med det sagt så ska jag faktiskt testa anySIM 1.3 på en telefon precis. Men inte min egen

Ursprungligen av Adrian B:

Så det fungerar perfekt, men telefonen hänger sig ibland? Det låter inte som min definition på perfekt

Med det sagt så ska jag faktiskt testa anySIM 1.3 på en telefon precis. Men inte min egen

Jag tror mer på att det är något program/hack som jag har installerat, som jag ska ta bort, efter att jag har lekt klart med mitt nya Apple Bluetooth Headset

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-12 20:53

Jag körde en rensning av min iPhone och körde baseband och anySIM 1.3, samma guide som Patrik körde, och min funkar bättre än någonsin!

Jag tog Evas stackars iPhone genom sju sorger och åtta bedrövelser (inkl "Repair Needed" ) men nu är den upplåst och klar. Hade mycket strul med ZiPhone (som fortfarande inte alls fungerar på min Mac, måste köra XP) efter att jag på nytt återställt den till 1.1.3.

Jag kom till slut fram till samma fel som första gången (anySIM hängde sig) men denna gång började jag inte tjafsa med återställning och annat, utan installerade BSD subsystem och OpenSSH, sen anslut jag till telefonen, gick in och körde chmod 755 anySIM.app/* i /Applications. Sen fungerade anySIM och jag har precis låst upp telefonen.

Lade in SwePhone, startade om, valde svenskt språk, svenskt regionsformat och stoppade i mitt SIM-kort (varvid klockan korrigerades automatiskt). Testade lokalisering i Google, hjälp dom vet var jag bor!

Något förenklat så var min väg med denna BL 3.9-telefon alltså 1.1.2 -> 1.1.3 med iTunes -> jailbreak och aktivering med ZiPhone (i XP) -> upplåsning med anySIM 1.3.

Den icke förenklade vägen skulle fylla hela 99.se:s databas om jag försökte beskriva

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 08:12

ADrian, update eller restore i iTunes?

Ursprungligen av dilla:

ADrian, update eller restore i iTunes?

Jag började med en uppdatering, men sen hann det bli både en och två återställningar (snarare 7-8 stycken) innan allting satt som det skulle

Fungerar det är det ju enklast med uppdatering, så slipper man hålla på och återställa backuper. Det är ju gjort för att man ska uppdatera när man byter version, medan återställning bara är till för att användas "inom" en version så att säga (även om det fungerar före både upp- och nedgraderingar också).

Bevaka tråden