Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone nu i 16GB version

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 14:58

Vad bra. Fast jag fattar inte varför man inte har en modell som matchar iPod touch (som nu finns i 32GB).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 15:03
Ursprungligen av pesc:

Vad bra. Fast jag fattar inte varför man inte har en modell som matchar iPod touch (som nu finns i 32GB).

Det kanske får plats mer minne i en Touch rent fysiskt.

Ursprungligen av Jetwash:

Det kanske får plats mer minne i en Touch rent fysiskt.

Precis, Apple har börjat köpa in 16GB moduler, och det får bara plats en i iPhone, men däremot två stycken i iPod touch.

Ah, det är förstås därför det aldrig kom en 16 GB iPhone så länge iPod touch hade 16 GB...

Skönt att Nokia inte behöver vara så kaxiga längre med sin N95 8GB (även kallad betongblock)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 15:56
Ursprungligen av Patrik D:

Skönt att Nokia inte behöver vara så kaxiga längre med sin N95 8GB (även kallad betongblock)

Nokia går åt andra hållet och släpper en 2GB version av N95!

http://www.mobil.se/ArticlePages/200802/05/20080205152843_MOB298/20080205152843_MOB298.dbp.asp

Hurra!
Nu kan jag äntligen tänka mig en Touch.

Fast helt en iPhone.

Fan vad jag är besviken att det inte kom en 32 Gb iPhone va fan Apple!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Fan vad jag är besviken att det inte kom en 32 Gb iPhone va fan Apple!

Är nog en utrymmesfråga, se ovan.

Slog ihop två trådar om samma sak.

  • Medlem
  • 2008-02-05 18:23

och jag blev besviken på att den inte kom med 3G, bättre kamera, MMS.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-05 20:16
Ursprungligen av JGG:

och jag blev besviken på att den inte kom med 3G, bättre kamera, MMS.

Lite off topic, men:

1. Varför 3G? Möjligen Turbo3G....möjligen....
2. Vad använder du en mobilkamera till, även om den har 5Megapixel? bröllopsbilder??
3. Är det bara jag som skickat 2 MMS totalt sedan 2004? Hört talas om email någon?

Jag var bara tvungen att vända på myntet, för jag har haft de 3 sakerna innan, jag har inte saknat dem för en sekund med min iPhone

Senast redigerat 2008-02-05 20:27

jag som beställde min iphone i förrgår från ebay med 8gb fast får trösta mig med att de nya lär vara med 1.1.3 (duh!) och då lär man ändå inte kunna använda dem mer just nu än som en ipod touch.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 20:22

Håller med dej helt, förutom email. Använder det dagligen....

Ursprungligen av kenjon:

Håller med dej helt, förutom email. Använder det dagligen....

Det var så han menade. MMS kommer aldrig slå - email är mycket bättre och billigare.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 21:15

Jag får minst ett par MMS i veckan. Skitdrygt att inte kunna se meddelanden direkt i telefonen.
OT dock, eftersom det inte har med 16GB iPhone att göra.

Att vanlig 3G skulle vara onödigt kan jag hålla med om, liten uppdatering ställt mot stora produktionskostnader, förhållandevis liten hastighetsökning etc. Men det är klart att Turbo 3G är en stor, enormt stor, fördel i iPhone, att kunna surfa i vanlig hastighet i den skulle vara underbart.

Jag skickar inte heller MMS så ofta, men jag vill gärna kunna skicka och ta emot bilder med den majoritet som faktiskt inte har sin e-mail synkad i mobilen.

iPhonens kamera räcker, även om större upplösning hade varit bättre. Jag tycker att iPhonens bildkvalitet är jättebra, så på den fronten saknar jag egentligen ingenting.

Off topic, jag vet, men kände att jag behövde skriva ner mina tankar

men om man har en 8gb, lär man snart kunna lämna in den på typ mumien.se och de sätter in ett 16gb eller 32gb när det kommer?
för 16/32 lär väl få plats i gamla lurar oxå?
har jag rätt? fel?

Ursprungligen av Telefon123:

men om man har en 8gb, lär man snart kunna lämna in den på typ mumien.se och de sätter in ett 16gb eller 32gb när det kommer?
för 16/32 lär väl få plats i gamla lurar oxå?
har jag rätt? fel?

Hehe, det låter inte så troligt att man bara kan byta ut minnen sådär, det är ju inte en hårddisk precis vi pratar om.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 17:32
Ursprungligen av Patrik D:

Hehe, det låter inte så troligt att man bara kan byta ut minnen sådär, det är ju inte en hårddisk precis vi pratar om.

Jag är inte helt insatt i minnesadressering, men är det inte troligt att iPhonens BIOS tar rätt på minneskapacitet vid boot?
Vidare menar jag att det faktiskt nästan är hårddisk vi pratar om, då allt extra minne går till media-partitionen.
Hur själva utökningen av partitionen skulle gå till vet jag inget om, men det bör behövas.

Jag tror att vi kommer att få se det säljas, eller så har jag missat något fundamentalt, tex att minneskretsarna är lödda på moderbordet och att det skulle kosta sjukt mycket att byta/inte alls gå att få tag i nytt.

Ifixit har plockat isär en iPhone och som jag har fattat det så ser det ut som man måste byta ut hela den logiska enheten för att få mer minne.

http://www.ifixit.com/Guide/iPhone/First-Look

sen från en länk från den sidan till think secret där man ser minnet mer i närbild:

http://thinksecret.com/archives/iphonetakeapart/source/iphone35.html

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 19:24

Ja, det där såg inte så ljust ut.. :\

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-06 20:19

Jobbigaste e ju att man inte kan skicka saker med bluetooth..

Ursprungligen av yekko:

Jobbigaste e ju att man inte kan skicka saker med bluetooth..

Vad har detta med trådens ämne att göra?

varför gör inte apple en iPhone med minneskort? just nu finns det bara 8 men det ska komma 32gb minneskort. tycker det vore smartare för då skulle man ju kunna uppgradera om man vill, vilket inte är möjligt nu om jag förstod er.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-07 16:34
Ursprungligen av Telefon123:

varför gör inte apple en iPhone med minneskort? just nu finns det bara 8 men det ska komma 32gb minneskort. tycker det vore smartare för då skulle man ju kunna uppgradera om man vill, vilket inte är möjligt nu om jag förstod er.

Om det hade funnits en sån så hade folk köpt minnesupprgadering istället för en ny telefon. Money talks!

Ursprungligen av Telefon123:

varför gör inte apple en iPhone med minneskort? just nu finns det bara 8 men det ska komma 32gb minneskort. tycker det vore smartare för då skulle man ju kunna uppgradera om man vill, vilket inte är möjligt nu om jag förstod er.

Jag TROR att det faktist har att göra med att Apple vill ha integrerade kretsar ur design synpunkt ... alltså inga rörliga delar .. sedan tror jag faktist att det integrerade minnet är snabbare är minnes korts minne

om Apple hade fåt som dom viljat hade nog tom SIM kortet varit integrerat ..

hahah sant sant, klart det är snyggare men?! nu vill jag ju ha 16 gb när det funkar ^^, jag tycker att det borde gå att byta, men det kanske vi får se senare iaf.

Jag vet att detta jag kommer att skriva strax är OT men jag är tvungen... Är det någon som har testat att använda EDGE funktionen i sin iPhone dvs någon med abonnemang hos TELIA? Och i så fall, hur funkar det?

I alla fall det här kanske är en ljus början på (kanske) en iPhone till Sverige(?)

[CW]André out.

Bevaka tråden