Jag tror att det är en procentuell del av genpoolen som är lite uptight. En lösning på problemet är att undvika kontakt med den delen av befolkningen, och vad bättre då än att visa kuken på en bild på Facebook?
Hehe. Jag tror också att normen förändras (vilket jag tycker är bra). Om 10 år kanske alla har något halvsuspekt i vårt digitala baggage, och då blir det ju inget konstigt heller. Ungefär som det för 50 år sedan var suspekt att gifta sig med en kvinna som inte var oskuld, vilket idag (tack och lov) snarare är norm.
Googlar vi inte alla från och till efter nån gammal kompis/klasskompis/date/whatever? Det som jag då hittar måste jag såklart värdera, och i rimlighetens namn förstår jag att arbetsgivare använder sig av samma metoder som jag gör.
Värt att notera är att det man hittar på facebook idag (eller på nätet) är totalt frikopplat från vad som står i EULAat som många har varit så rädda för. Dvs, grundregeln borde vara att vara vaksam på vad man lägger upp på nätet, istället för att ha fokus på vad som står i tokiga EULAs...