Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya SIM-kort från Tele2 funkar inte med Stealthsim?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har haft mitt gamla Comviq-simkort i över 10 år och har använt det tillsammans med ett StealthSim i min Iphone. Det funkade bra till en början men fick sedan problemet som många andra haft att det flera ggr per dag "hoppar" ur och "no sim" dyker upp i displayen. Jag bestämde mig därför för att beställa ett nytt Sim-kort från Comviq/Tele2 för att se om det kunde åtgärda felet. Fick det nya kortet idag och det fungerar inte. När jag stoppar in kortet tillsammans med StealthSim hittas inte kortet över huvud taget. Det gamla kortet (som numera är inaktiverat) känner telefonen iaf. av.

De två korten ser dock olika ut, det nya chipet är mkt mindre än mitt gamla (se bild). Jag tror att det är därför det inte fungerar, då StealthSim verkar anpassat för de gamla chipet. Vore tacksam om någon visste någonting om dessa sim-kort? Är det någon som har ett sådant kort som fått det att fungera med StealthSim?

Kortet t.v är det nya och det till höger är mitt gamla.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-02-07 14:09

Hade jag varit dig hade jag köpt ett kort med "klister" på som klarar av v3 sim typ: http://www.tradera.com/iPhone_Hypersim_Las_upp_turbosim_stealthsim_-auktion-57567338

Har du aktiverat kortet i annan telefon då? alltså sätt i det i en annan telefon o låt den koppla upp sig o låt den ligga ettag o prova sen igen så kommer det säkert funka..

1
Bevaka tråden