Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag min Philips-brännare att fungera?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här med min gamla iMac, första modellen som kom. Operativsystem 9.2.2 har jag just laddat ner.... Och jag tänkte försöka mig på att använda den för att ladda hem musikfiler. Ja, jag vet, jag är 10 år senare än "alla andra" här, men bättre sent än aldrig.

Inhandlade även en brännare från Philips. Liten, snygg och bara några få knappar - MEN HUR FÅR MAN ELÄNDET ATT FUNGERA??? Jag har gått in på Kaaza och där fått instruktioner att ladda ner LimeWire för nedladdning av filer. Betalat har jag också. Utbudet av nedladdningsbara filer är måttligt imponerande, men det fungerar hyggligt. Sedan i fredags har jag fått hem ca 40 filer. Men inte får jag brännaren att fungera fastän jag läst den mycket summariska manualen på alla ledder. OM någon av alla jätteduktiga, snygga och på alla sätt hjälpsamma människor här kan ge mig lite hjälp blir jag väldigt glad. Och helst på svenska....
anna f

Ändring: Förtydligade rubriken /c

[ 17. februari 2003, 20:59: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

• Oregistrerad
  • 2003-02-17 20:29

Okey.. You need to.... (bara skämtar)

Men skaffa toast om du är en sån person!

Det borde ha följt med någon Toast i LE-version till brännaren. Det brukar det göra.
Kolla i lådan.

Tack, det var oerhört upplysande.... Men vad är en toast? Jag har lådan här och inte minsta oidentifierad sak finns med. Den innehöll 1 st brännare, 2 st sladdar (en nätsladd och en ubs-) samt en cd med programvara som inte fungerar. Samt en tom skiva att bränna. Vad är det jag letar efter?
anna f igen

Toast är ett program att bränna skivor med.
Brännartillverkarna brukar skicka med en Toast LE (Limited Edition) till apparaterna.
Om du inte har ett brännarprogram kan du följaktligen inte bränna skivor heller.
Frågade du inte om det innan du handlade?
I Mac OS 9.2.2 finns inbyggt stöd för CD-brännare, kanske inte för alla modeller, jag vet inte hur det är med den saken. Prova med att mata in en tom CD, händer det inget då så saknas det stöd för just din brännare.
Då får du gå tillbaka och klaga över att du inte fick med några fungerande mjukvaror.
När du fått ett fungerande program så finns det alltid någon här som kan hjälpa dig att komma igång.
Här är alla JÄTTESNÄLLA.
(Utom jag, enligt vissa).

EDIT: Ändrade lite

[ 17. februari 2003, 20:55: Meddelandet ändrat av: Nurell ]

1
Bevaka tråden