Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

420 olika finder fönster vid uppstart av PB

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Skulle slänga ca 420 olika mappar från mitt itunes bibliotek men råkade istället öppna dem, ahh så segt det blev. Datorn var tvungen att tvångsavslutas från powerknappen. Men när jag nu varje gång startar om datorn så öppnas alla dessa mappar vilket tar sin tid och gör datorn extremt långsam. Finns det på något sätt man kan lösa detta, är det så att dom ligger kvar i något slags cacheminne?

Ursprungligen av patriccarlsson:

Hejsan.
Skulle slänga ca 420 olika mappar från mitt itunes bibliotek men råkade istället öppna dem, ahh så segt det blev. Datorn var tvungen att tvångsavslutas från powerknappen. Men när jag nu varje gång startar om datorn så öppnas alla dessa mappar vilket tar sin tid och gör datorn extremt långsam. Finns det på något sätt man kan lösa detta, är det så att dom ligger kvar i något slags cacheminne?

Det funkar väl fortfarande så att om du håller ned alt och klickar på stängningsknappen i en mapp stängs alla öppna på en gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 16:40
Ursprungligen av patriccarlsson:

Finns det på något sätt man kan lösa detta, är det så att dom ligger kvar i något slags cacheminne?

Patric,

Prova att ta bort:

~/Bibliotek/Preferences/com.apple.finder.plist

…d.v.s. filen som innehåller bl.a. info om öppnade mappar i Finder…

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden