Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min sega PPC8600

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-27 18:39

Över 2 minuter innan den startar. Vad finns det jag kan göra? Är det "normalt" att starten tar sån tid?
Har "bara" MacOS 9.1 i den. Inga andra program som startar samtidigt.
/Benke

  • Medlem
  • 2003-02-27 18:48

Håll ned shift, vid uppstart. Det stänger av alla tillägg. Om det går snabbare då, så är det något tillägg som tar tid... Kan vara en bra början, för att kolla om något är galet.

  • Medlem
  • 2003-02-27 19:00

Jag har 171 tillägg Och undrar lite över såna som ATI 3D Accelerator, skrivare, fildelning och sånt. Det är ju inget jag har i denna burk så jag kanske kan ta bort dem? Inte heller Nvidia´s drivers behövs väl? Vad säger ni om att ta bort dem?
/Benke

  • Medlem
  • 2003-02-27 19:38

Vilken processor har du, 200/250/ eller 300Mhz?
Prova att lägga i mer ram. Är det en 200Mhz:are så får man ingen riktig fart på 9:an.

  • Medlem
  • 2003-02-27 19:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Hexan:
Jag har 171 tillägg Och undrar lite över såna som ATI 3D Accelerator, skrivare, fildelning och sånt. Det är ju inget jag har i denna burk så jag kanske kan ta bort dem? Inte heller Nvidia´s drivers behövs väl? Vad säger ni om att ta bort dem?
/Benke

Ta bort alla skrivaretillägg som du inte använder, och så kan du ta bort tillägg som är till modem (om du inte använder modemet). Fildelning kan vara bra att ha kvar ifall du skulle bevöva dela ut dina filer någon gång, men ATI och Nvidia´s drivisar kan du plocka bort(om du inte har ett sådant grafikkort) .

Jag har en 6400 180Mhz, 48mb ram som tar ett par minuter att starta med 8.6 installerat och många tillägg!

[ 27. februari 2003, 19:50: Meddelandet ändrat av: XedoZ ]

  • Medlem
  • 2003-02-27 20:04

Tack för hjälpen tog bort en massa onödigt men den drar inte igång så mycket snabbare ändå.
Får väl kolla lite mer.
Jag har 200mhz. Hade 8.6 när jag fick datorn och då startade den snabbt som attan. Dum som jag var skulle jag uppgradera den, tog bort 8.6, satte in 9.1 och där är jag nu. Skulle behöva 8.6:an igen eftersom den duger fint för de flesta nya program också.
/Benke

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-28 13:27

Använd Tilläggkontroll i Inställningar.
Där kan du välja Fullständig system 9.1 och starta om.
Då är det endast orginal system 9 filer laddas in.
Är det fortfarande trög ?
Defragmentera hårddisken med Norton SpeedDisk.

1
Bevaka tråden