Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saker som funkar på 1.1.3

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var inte många av favoriterna som fungerade efter uppdateringen, saknar Sketches mest men även FiveDice, PDFViewer och Tap Tap Revolution

Någon som vet om något Sudoku utom det vanliga, det är ju samma sudokun som kommer tillbaka hela tiden...

Eller har någon hittat någon ny fantastisk applikation/spel som fungerar i 1.1.3?

Sketches fungerar på min 1.1.3

mm . mitt taptap revolution fungerar inte

Sketches och FiveDice funkar utmärkt på min 1.1.3.

det fungerar inte att installera sketches och five dice m.m, jag tog bort alla appl. innan jag uppdaterade, sen dess är det inte möjligt att installera med installer, så fort jag trycker install så åker jag ur till springboard.

värkar inte helt felfritt med 1.1.3... jag ska nog gå tillbaka till 1.1.2 när någon kan ge mig en guide till hur man gör det.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 11:52
Ursprungligen av RealElwood:

det fungerar inte att installera sketches och five dice m.m, jag tog bort alla appl. innan jag uppdaterade, sen dess är det inte möjligt att installera med installer, så fort jag trycker install så åker jag ur till springboard.

Det går visst att installera dessa under 1.1.3.
Du har inte slut på systempartitionen? Eller fel source?

Vilka av följande apps funkar/behövs i 1.1.3?:

- iToggle(går lika bra med sketches)
- SendSong(egna ringsignaler går lika bra)
- iSMS/SMSD(finns det något i dessa man vill ha trots att 1.1.3 hanterar utskick till fler mottagare?)
- SwirlyMMS
- BSD subsystem(tar för givet att det funkar)
- Open SSH
- Kb2
- EDGE Settings fix(behövs inte va?)
- Phone # to name fix
- SMS fix
- YouTube activation
- Converter

Bumpar mitt eget inlägg:

Ursprungligen av theplague:

- iSMS/SMSD(finns det något i dessa man vill ha trots att 1.1.3 hanterar utskick till fler mottagare?)
- SwirlyMMS
- Open SSH
- Kb2
- Phone # to name fix
- SMS fix
- YouTube activation
- Converter

Är det skillnad på vad som fungerar i 1.1.3 och 1.1.4?

Ursprungligen av theplague:

- SwirlyMMS
- Open SSH
- Kb2
- Phone # to name fix
- SMS fix
- YouTube activation
- Converter

jag får inte BSD-subsystems att installera. Den som ligger under system, säger att den kräver att man har bsd-subsystem installerat, och openSSH verkar kräva det också

jag har för närvarande 1.1.3 och hade innan 1.1.1

någon som vet vad det kan bero på?

mvh TT

men när man instalerat SSH ska man inte få en ikon då ? får inte jag ?

när man instalerar ssh ska man väll få en ikon för det ?

Ursprungligen av doggenikke:

när man instalerar ssh ska man väll få en ikon för det ?

Näe...

.......

• Medlem
  • 2008-02-18 23:29

Är det någon som använder Funiculus guitar toner till 1.1.3 och får det att fungera? Mitt börjar starta men sen kastas jag tillbaka till springboard hela tiden.
Någon som vet nått om det eller kan testa på sin 1.1.3 om det fungerar??

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-18 23:53

Nästan alla fel på program som inte funkar på 1.1.3 är att deras filer lägger sig i private/var/root/ istället för 1.1.3s mobile användare. Därför funkar det inte, sitter och klurar på huruvida man kan symlinka dem till mobile.

• Medlem
  • 2008-02-19 00:12
Ursprungligen av Plizzo:

Nästan alla fel på program som inte funkar på 1.1.3 är att deras filer lägger sig i private/var/root/ istället för 1.1.3s mobile användare. Därför funkar det inte, sitter och klurar på huruvida man kan symlinka dem till mobile.

Tror inte det är felet i mitt fall, när jag kollade i telefonen så ligger programet och alla dess filer direkt under applications, kollade även rättigheterna och det var inget konstigt med dom...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 00:15
Ursprungligen av kato:

Tror inte det är felet i mitt fall, när jag kollade i telefonen så ligger programet och alla dess filer direkt under applications, kollade även rättigheterna och det var inget konstigt med dom...

Rättigheter innebär också rätt ägare och grupptillhörighet. Prova att sätta rättigheterna till 775 (eller 777) istället för 755.

1
Bevaka tråden