Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ok, nu får jag väl skit för detta. Känner att jag inte orkar registrera mig på ett PC-forum bara för att fråga en enkel fråga om en PC. Boot Camp är inte ett alternativ.
Ska köpa in en laptop som ska användas till ekonomi. Alltså ingen monstermaskin utan det som behövs är väl att den har en med 15" skärm, hyfsat snabb och inte allt för "billig" både i utseendet och eller prislapp. Inget som går sönder 1 gång i månaden även om de kommer och fixar dagen efter.
Känns mer vettigt att köra med Windows XP Pro. Etablerat, mindre buggar och mer driftsäkert. Beror på vilka program och version du tänkt köra. Vissa program som är senaste versionen kanske fungerar bättre i Vista?
Allt om mac, ja hur tänkte jag där, sorry.
Ja, XP känns vettigare, är en bean counter som bara jobbar på datorn så jag tror inte att han bryr sig.
Nu då, vilket märke tycker ni? Har mailat honom om att få info på ekonomisystemet men antar att vilkne dator som helst idag räcker.
Jag köpte en pc till min son i somras (det gjorde väldigt ont men han ville inte ha mac)
När jag kollade in alla PCar (heter det så?) den gången så tyckte jag att Sony hade de finaste.
Jag köpte en pc till min son i somras (det gjorde väldigt ont men han ville inte ha mac)
När jag kollade in alla PCar (heter det så?) den gången så tyckte jag att Sony hade de finaste.
Farsan köpte en stationär därifrån för 2600+moms, då ingick Windows XP (Vista känns inget vidare). 1 års garanti (alltså samma villkor som för "ny" utrustning). Leverans på 2 dagar, fungerar klockrent (detta var 3 månader sedan).
Ska den bara användas till bokföring och lite surf finns ju ingen anledning att ha något värre.