Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca 2st Apple TV med 2 datorer?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en liten fråga som jag inte kunde hitta nån tråd om.

Är det någon som i sitt hem har två apple tv och hur bra fungerar det då?
Jag och brorsan funderar nämligen på att skaffa varsin och sen använda båda våra datorer och synka dem till båda Apple TV. Är detta möjligt?

/Mathias

Du kan väl endast synka en AppleTV med en dator och inte två, medan du kan streama från flera olika datorer. Det är möjligt (och troligt) att man kan synka två AppleTV med en och samma dator.

Ursprungligen av phindus:

Du kan väl endast synka en AppleTV med en dator och inte två, medan du kan streama från flera olika datorer. Det är möjligt (och troligt) att man kan synka två AppleTV med en och samma dator.

Jag har två st AppleTV, som tills för en vecka sedan synkade mot samma iMac. Det krävs dock två separata synkinställningar som i och för kan vara samma. Har inte hittat någon funktionalitet där man med en (1) inställning synkar båda.
Nu kör båda mot servern istället. Då blir de ju "synkade" i och med att det alltid streamas samma innehåll.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Jag har två st AppleTV, som tills för en vecka sedan synkade mot samma iMac. Det krävs dock två separata synkinställningar som i och för kan vara samma. Har inte hittat någon funktionalitet där man med en (1) inställning synkar båda.
Nu kör båda mot servern istället. Då blir de ju "synkade" i och med att det alltid streamas samma innehåll.

Gott, då kan jag skaffa en ATV till, till sovrummet i så fall.

Synkar mot servern istället.
Nu blev jag nyfiken!

Ursprungligen av Mats Lindholm:

Nu blev jag nyfiken!

Var det en fråga?

Ursprungligen av Mats Lindholm:

Nu blev jag nyfiken!

Hehe! Nja, inte synkar på riktigt. iMacens bibliotek ligger numera på server med egen iTunes som delar ut rubbet till två ATV via streaming. Effekten blir ju lite som om man synkade en maskin till två ATV samtidigt.

Jag tror den första meningen var ett försök till citat, och den andra hans egen kommentar, så ja, antagligen en fråga.

Sorry att jag var lite otydlig men det var en fråga och tack för att du besvarade den.

1
Bevaka tråden