Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard < Tiger !?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-09 14:56

Jag har den senaste tiden har ett relativt stor 3D-projekt att genomföra, men så avslutades det för någon vecka sedan, och jag tog då tillfälle i akt att uppgradera till Leopard, men ska jag vara ärlig så ångrar jag mig nästan.

Min MacBook Pro 17" kändes sista månaderna lite seg och slö, så vid uppgraderingen valde jag att formatera den helt. Sagt och gjort, sedan några dagar tillbaka så sitter jag här med Leopard på en helt ren dator.

Men nu tycker jag att datorn är värre än tidigare, en uppstart fram till att man kan se skrivbordsunderlägget tar ungefär lika lång tid, men ifrån det och till att man kan börja använda datorn är väldigt längre än tidigare.

Dessutom så har datorn börjat "behandla mig som en tolvåring". när jag laddar ner ett program och sedan ska starta det så får jag förfrågningar som ""Adium" är ett program som är hämtat från Internet. Vill du öppna det?". Och när jag ska slänga innehållet i papperskorgen så kommer det en förfrågan där med om jag verkligen vill göra det och påminner om att handlingen är permanent och kan inte ångras (har hittat var jag stänger av denna funktionen, men första problemet återstår).

Sen så sitter jag ofta med webbprogrammering och webbdesign, och använder mig ofta utav skEdit, men detta programmet startas inte ens när jag klickar på det, DIREKT (under 1 sek) så ploppar en ruta upp med informationen att "Programmet skEdit har oväntat avslutats."
Har skickat ett flertal rapporter om det, omstart gör bara att rutan dyker upp igen.
what to do!?

Cover flow och Quicklook i all ära, men denna uppgradering har ju nergraderat mitt arbetsflöde och ökat min irritationsnivå ordentligt

Ursprungligen av Werzion:

Sen så sitter jag ofta med webbprogrammering och webbdesign, och använder mig ofta utav skEdit, men detta programmet startas inte ens när jag klickar på det, DIREKT (under 1 sek) så ploppar en ruta upp med informationen att "Programmet skEdit har oväntat avslutats."
Har skickat ett flertal rapporter om det, omstart gör bara att rutan dyker upp igen.
what to do!?

Enligt deras sajt skall skEdit fungera i Leopard. Installera om? Läs folks kommentarer:

http://www.skti.org/journal/skedit-v40/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 11:06

Avvakta någon vecka tills 10.5.2 kommer. Det ryktas om att uppdateringen ligger på en halv Gb, och den bör nog rätta till en och annan barnsjukdom.

1
Bevaka tråden