Hej!
Jag köpte i December 2007 en ny Macbook Pro 2,2GHz 15" osv. Mina tidigare mac-datorer har fungerat hur bra som helst ( iMac 2,16 och Macbook 2,0 ). Datorn kör 10.5.1.
Som sagt har jag problem min nuvarande dator. Ett flertal gånger när jag lämnat datorn några timmar har det varit Kernel Panic så fort jag rört musen. Detta har hänt 11 gånger sedan jag köpte datorn. Och det är verkligen inte varje dag som jag lämnar datorn en längre stund orörd.
Ett annat fel är att datorn inte alltid går i vila när jag stänger locket. Öppnar jag sen locket för att börja använda datorn så tänds inte skärmen = tvångsomstart.
Musen beter sig också konstigt ibland. När jag t.ex byter program eller fönster så hänger sig musen 1/3 sekund, riktigt irriterande.
jag har läst på forumet att folk har haft problem med att datorn fått Kernel Panic efter att nätverket (airporten) varit belastad under ett tag. Enligt krashlogen är det just airportkortet som är fel.
Det jobbiga är att inga av dessa fel går att peka på, dvs dom är inte alltid där.
Så, hur ska jag göra? Tror ni det hjäper att formatera om Leopard eller är det garanterat hårdvarufel?