När jag ändå håller på så kan jag ju fråga om någon av er har något bra tips på en väska till min MacBook. Jag har kollat runt lite och fastnat för Crumplers Cheestyna och Crumpers Fishy Slip någon som har erfarenheter av dessa två väskorna?
Jag har ingen erfarenhet av de två modeller du nämner. Men har haft en Crumpler-ryggsäck för bärbar Mac. Deras väskor är snygga, praktiska, bra kvalité och tåligt material. Även vädertåligt. Har en kameraväska från Crumpler som jag är lika nöjd med.
Eva tar upp många bra resonemang. Den ska främst vara praktisk och täcka de vanligaste behovet. Du har tänkt att ha med den till skolan. Ja, då kan det ju tänkas att man önskar att ha med sig, förutom datorn, några datortillbehör, t ex mus och reseladdare. Men även skolgrejor, böcker, block och pennor.
Du kan ju även fundera på om vilken typ av väska du föredrar/gillar, dvs ryggsäck, handväska eller axelväska. Även om MacBook inte väger så mycket, så kan väskan bli tung med alla tillbehör och skolprylar. Ryggsäcken belastar minst, sedan axelrem och sist handväskan.
Har du kollat in Style4iT som har designväskor från olika tillverkare?
Eller Apple Store och väskor för just MacBook?