Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få in program i Touch utan wifi?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, nu har även jag införskaffat mig en (begagnad) iPod Touch, och det är dags att börja pilla med den.

Grejen är att den är redan 'Jailbreakad' (1.1.2), har installer och så.
Men jag har inte trådlös internet här (inte så kul att stå utanför en granne och ladda ner program där ).

Vad jag undrar är då ifall det finns någon möjlighet att ladda ner program
som finns i installer via datorn och föra över dem till min iPod Touch?

Uppskattar ifall ni kan förklara detaljerat vad jag ska göra och var jag kan hitta det osv.

Tack på förhand!
//emoless

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-09 18:46

e i samma sits som du. Men jag har löst det. Köp ett nätverkskort. Det är inte så lång räck vidd på mitt, men det finns dyrare och dom har mycket längre räck vidd. asså du sätter in den i USB, sen installerar du skivan sen väljer du dator-till-dator nätverk och sen skapar du en användare och så döper du det. Du kan ha ett öppet nätverk eller ett låst, det väljer du själv. Funkar helt utmärkt. Men det var ganska klurigt ring alina systems som jag gjorde, jag lämnade min dator och sen var det klart. jag hade lite tur, han som fixade det hade en iphone :P. Men han som kom på iden hade inte ens hört talas om iphone/ipod touch, så om du får tag på en nätverks snille så vet han nog. Men om de inte vet vad du snackar om, gör det jag sa då.
Rekommenderas starkt!
Lycka till!

Har du en mac med airport delar du bara ut datorns uppkoppling via airport till din touch.
/Martin

Oj, borde kanske ha nämnt att jag kör PC
Men det finns mac datorer (dom dära platta) på skolan, kanske kan pröva därifrån

Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2008-02-11 18:47

Fungerar inte iBrickr på samma sätt som INdependence?

Om jag har förstått det rätt så ska det funka att föra över och ta bort program på iPoden via iBrickr?

Om det är så, var kan jag hitta alla dessa apps som finns i "installer" ?

Har installerat iBrickr nu och fört över massa program och spel, funkar galant, tack för allt!

  • Medlem
  • 2008-04-01 11:58

Vad ska man använda för program på Mac för detta?

Jag har jailbreakat med Ziphone och när jag försöker använda Independence tycker den inte att touchen är jailbreakad!!! Why?

Jag installerar ju det mesta via Installer direkt förstås, men om man vill lägga över exempelvis pdf m.m.?

Jag har testat demoversionen av Megaphone, men tycker inte det verkar som man kommer åt alla filer med det programmet...

Finns det nåt annat program?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-01 14:07

Du kan ladda lägg in apps via iphonebrowser (pc) och sedan fixa chmod i terminalen

  • Medlem
  • 2008-04-02 10:51

Ja, fast jag kör ju nu Mac....

  • Medlem
  • 2008-04-02 15:50

Det här är ju lite magiskt!
Nu körde jag Iphonebrowser på PC, men det åprogrammet tycker inte heller att den med Ziphone jailbreakade touchen är jailbreakad???? Varför?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-07 11:27
Ursprungligen av danjo:

Ja, fast jag kör ju nu Mac....

Du har ett WLAN va? Eller kör du "dator till dator" med airport.. Aja i vilket fall så är det bara att installera OpenSSH på iPoden och sen logga in med SFTP anslutning i Cyberduck med användarnamn "root"..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-08 08:46

Förlåt var lite otydlig.
Jag har en pc. och på denna har jag ett trådlöst nätverkskort ( kör internet på tråd) och jag undrar om någon kan hjälpa mig med hur man ställer in ett ad hoc nätverk eftersom när jag försöker får jag bara meddelande på min touch att den inte går att ansluta

  • Medlem
  • 2008-04-09 08:43
Ursprungligen av nllub:

Du har ett WLAN va? Eller kör du "dator till dator" med airport.. Aja i vilket fall så är det bara att installera OpenSSH på iPoden och sen logga in med SFTP anslutning i Cyberduck med användarnamn "root"..

Nej jag har WLAN. Ska testa med Cyberduck! Visste bara inte vilket program man skulle köra med Tack!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-02 20:44

Det verkar som om du inte har BSD subsystem installerat, det gör man helst via installer

  • Medlem
  • 2008-04-02 21:49

Jodå det var det första jag gjorde för att kunna installera nåt annat. Spelar ingen jätteroll kan ju installera det mesta via Installer....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 19:59

jag kan också skapa ett sådant där dator till dator nätverk men när jag bara följer den guiden på min pc så vill inte touchen ansluta till detta nätverk:confused: kan någon snäll människa hjälpa mig??:D

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-07 01:07

trolle, hur menar du?

Ursäkta trådkapningen men vart tusan får man tag på ipodtouchbrowser eller liknande?

Mvh Axel

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-22 11:47
Ursprungligen av axelwaad:

Ursäkta trådkapningen men vart tusan får man tag på ipodtouchbrowser eller liknande?

Mvh Axel

Google?
http://www.google.se/search?hl=sv&q=ipodtouchbrowser&btnG=Google-sökning&meta=

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-18 18:24

Kan ingen hjälpa mig med ad hoc?
någon som kan göra en guide eller nått?
Har windows vista

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-22 11:48
Ursprungligen av trolle:

Kan ingen hjälpa mig med ad hoc?
någon som kan göra en guide eller nått?
Har windows vista

hur menar du? Att ansluta till ipoden via ssh?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-22 12:19

Prova Iphone PC Suite. Googla det!
Med det kan du browsa alla mappar på din Ipod och lägga till mappar och filer precis som du gör i Explorer

1
Bevaka tråden