Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag letar en applikation.. kan Någon hjälpa??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-08 00:07

Hade den installerad förut på min ipod touch, nu verkar den ha försvunnit i och med breakning!

Programmet gjorde att det var en "liten lysande punkt" längst ned till höger på skärmen..
om jag touchade den så dök det upp en "bågformad programmeny" med alla valbara program i ipoden.. så kunde jag scrolla igenom denna meny, man kan säga att det såg ut som en solfjäder med ikoner.. och allt utgick från det nedre högra hörnet..

Kan någon säga mig vad detta program heter??

Tacksam för lite hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-08 18:23

Dock...?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-09 11:48

Dock... "dock" vad?!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-09 12:28

Hittade det nu "dock.." men får "package download failed"... vad kan detta bero på?!

Flera andra apps ur installern fungerar ju fint att lägga in, men alltså inte "dock" appen..

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-09 13:20

Kan bero på att den inte stödjer den firmware du har (1.1.3?), eller att det tillfälligt är svårt att ladda ner den från servern.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-10 11:51

Nopes.. 1.1.2 kör jag ju! Hmm.. konstigt att det inte går att ladda hem!

  • Medlem
  • 2008-02-10 11:58

Fullt på systempartitionen? testa att ta hem BossTool och flytta filerna till den stora partitionen.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-11 04:00

BossTool.. hur tar jag hem det? Det finns inga enklare sätt?! hmm...

Jag vill oxå ladda hem "dock". Fick meddelandet "Package download failed: can´t find host!" Bara problem med att hitta servern då eller?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-11 12:43

Jag har Dock 2.06 installerat på min iPhone... installerade den i måndags utan problem

hmm märkligt.- Jag har svårt att installera grejer överhuvudtaget via installern. Det funkar inte att installera saker alls som inte nullsoft har gjoprt typ. Annars funkar det.. någon som kan ha något bra tips?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-19 00:02

Om ni får package download failed så är detta nog lösningen för er:

1. Starta Installer
2. Gå till sources nere till höger
3. Tryck edit
4. Välj Ste Packaging (om den inte finns så läs nedan!)
5. Ändra adressen till: http://repo.smxy.org/iphone-apps/

Om Ste Packaging inte skulle finnas där så trycker du edit, add och skriver in:
http://repo.smxy.org/iphone-apps/ och trycker OK så den sparas, du bör nu ha fungerande Installer

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-19 02:37

Eller så installerar man Community Source, det programmet gör samma sak som beskrivs ovan

1
Bevaka tråden