Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av Macbook Pro och utrustning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Funderar på att köpa en Macbook Pro när den nya versionen kommer ut (imorgon/idag?). Jag har dock några frågor.

1. Ska jag välja en 7200rpms hårddisk eller den vanliga? Märks den extra prestandan av? Om ni fick välja hur den skulle utrustas idag vad skulle ni välja?
2. Finns det någon bra dockningslösning? Skulle helst vilja koppla in en kabel istället för mängder (mus, extern hdd, skärm, tangentbord osv). Får gärna varna snygg.
3. Lite of topic men om ni skulle kunna rekommendera en bra stol. Har varit på vift efter en rätt länge. Är rätt lång och glider ofta ner från vanliga stolar. Skulle helst vilja ha en som man kan luta bakåt men som ändå håller mig på plats så att säga. Har varit på Ikea och blev minst sagt besviken.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B72367E&node=home/shop_mac/family/macbook_pro

Om jag ska vara ärlig så velar jag mellan en Macbook Pro och en Macbook. Dubbla priset. Går det att spela upp HD material utan minsta lagg på en vanlig Macbook? Om ni var försäljare vilka argument skulle ni lägga fram för Pro:n?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 01:56

Förhoppningsvis uppdateras MacBook Pro idag men det mesta talar för 26 feb vad jag förstår.

ingen erfarenhet av 7200 varvare men många anser att det är en stor fördel. Hur du än gör bör du köpa disken från något billigare ställe än apple store. Finns flertalet trådar ang hur du själv byter och var man hittar billigare diskar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 08:59

Personligen skulle jag inte välja en 7200rpm disk i en laptop då jag använder min rätt mycket i knät etc och jag behöver inte mer värmeutveckling än det redan är

Dockning, det finns en del dockningslösningar som är 3dje part, hur bra dessa är har jag ingen aning, jag skulle istället köpa en USB hibb, då har du en USB & en skärmkabel att koppla in för att få mus, tangentbord, diskar, iPods att funka.. smidigare än någon docka egentligen..

Stol, ingen aning, är inte lång heller så..

• Medlem
  • Ale
  • 2008-02-15 13:41
Ursprungligen av ntity:

Personligen skulle jag inte välja en 7200rpm disk i en laptop då jag använder min rätt mycket i knät etc och jag behöver inte mer värmeutveckling än det redan är

En 7200 rpm-disk påverkar inte temperaturen märkbart, däremot blir prestandavinsten vid mycket diskanvändning klart märkbar.

• Medlem
  • 2008-02-23 11:27
Ursprungligen av Lundh:

En 7200 rpm-disk påverkar inte temperaturen märkbart, däremot blir prestandavinsten vid mycket diskanvändning klart märkbar.

Men också batteritiden. Till det negativa.

Jag valde en 300GB 5400rpm-disk istället för en mindre med 7200rpm! Hade en 7200rpm på en tidigare MBP och märkte inte någon större skillnad. Utrymmet är viktigare för mig då jag har en jävla massa foton och musik på datorn!

1
Bevaka tråden