Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer fungerar ej efter "Allready donated"!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Nick skrev:
februari 9th, 2008 at 11:35 f m
Hejsan
Råkade trycka på “already donated” i installer och nu går inget att ladda ner??
Vad göra?
/Nick"

Någon som vet hur man fixar detta? Jag gjorde nämligen samma misstag..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-09 22:52

Det är nog två olika saker. Det funkar även fast man väljer det alternativet.

Skumt... det verkar inte fungera. Fungerar bra på min "gamla" 1.1.1 men inte på farsans nyupplåsta 1.1.2. OTB. Står: Error Package download failed: time out!

Anyone?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 00:15

Har du plats på partitionen?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-02-10 19:11

När felmeddelandet kommer upp så håll inne home-knappen och testa på nytt. Ibland fungerar det, ibland fungerar det inte. Verkar som det är väldigt många som har problem med detta i Installer 3.0. Även snack om att en hard rebot löser problemet, om än temporärt.

har en 1.1.2 med nya bootloadern och det har funkat kanon att installera med installern förut men nu krånglar det. Ska installera ett program som heter "dock" version 2.06. Men när jag trycker på install så kommer det upp en ruta som säger "this package comes from an untrusted source, it may be unsafe to install" Men jag trycker install iaf och då står det " Error: Package download failed. Can´t find host" vad beror detta på? vad e det som är fel?
Tacksam för snabbt svar

Får också det där felet där det står: Package download failed: Can´t find host"

Någon som vet hur man kan åtgärda problemet?

Ps. det finns gott om plats på partitionen. Och jag har startat om och refreshat och allt möjligt. Ds.

YO! DETTA GJORDE SUSEN! NU FUNGERAR DET:

Ste (admin of Istaller app) has moved the repository from one site to another. So, you're getting the package download failure notices because most of the files simply AREN'T THERE anymore.

The only thing to do is to change the URL of "Ste Packaging" to http://repo.smxy.org/iphone-apps/ in the Sources section of Installer app.
Or (preferred) simply install Community Sources (can be found in Sources among the installs) it does the same automatically.

If you've installed Community Sources or changed the URL manually, you'll be able to get those installs.

* please spread the word, I saw people asking the same question on many sites! *

mm tack nu funkade det för mig med. Grymt

Har också det problemet, men hur ändrar man i sources adressen, det går ju inte markera adressen?

Nu fungerar det för mig med

nähä det funkar ju inte

kan inte ändra adressen. Hur gör man? Och att ladda Community Sources går inte heller. Vad jag än försöker ladda så kan inte host bli hitttad.
Snälla någon hjälp mig!

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-03-04 00:47
Ursprungligen av halindgren:

kan inte ändra adressen. Hur gör man? Och att ladda Community Sources går inte heller. Vad jag än försöker ladda så kan inte host bli hitttad.
Snälla någon hjälp mig!

Gå in på Sources, sedan Edit...
Radera Ste.
Sedan adderar du Ste på nytt genom att skriva in korrekt webadress.

/M

1
Bevaka tråden