Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer borta efter 1.1.3-uppdatering

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Genomförde idag en uppdatering från 1.1.2 till 1.1.3 med Dev Teams metod. Allt fungerar skitbra förutom att Installer är borta. Hur installerar jag Installer på nytt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-09 19:01

Jag har samma problem men detta hände när jag gick från 1.1.1 till 1.1.2. (1.1.1 --> oktoprep --> uppdaterade via itunes till 1.1.2 --> installer försvunnen)

(Har uppdaterat till 1.1.3 innan detta så basebandet är det senaste.)
Så nu vill jag installera installer på nytt..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 17:36
Ursprungligen av ptMAe:

Jag har samma problem men detta hände när jag gick från 1.1.1 till 1.1.2. (1.1.1 --> oktoprep --> uppdaterade via itunes till 1.1.2 --> installer försvunnen)

(Har uppdaterat till 1.1.3 innan detta så basebandet är det senaste.)
Så nu vill jag installera installer på nytt..

Gjorde du verkligen en uppdatering eller en återställning? Det är lätt att välja fel. Det är uppdatering du ska göra när du ska uppdatera 1.1.1 till 1.1.2.

//Rob

Har precis samma problem.
Har inte hittat någon lösning än så länge.

Fortf. inte hittat någon lösning?

Är detta relevant?:

''NOTE***: If you have not updated Installer you may be requested to Update. Make sure before you continue this tutorial that you have updated to the latest version of Installer! THE OLD VERSION OF INSTALLER WILL NOT WORK ON 1.1.3. You will have to start all over if you forget this!''

Quote:
iPhone | How to Officially Update and Jailbreak to 1.1.3 iPhone Firmware (Installer)
Step seven

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 18:12

Hmmm, är det inte normalt att Installer fösvinner? Jag trodde den lades in när man körde jailbreak.jar....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 22:07

kenjon har rätt, installer fås i 1.1.2 via jailbreak.jar.

mvh
b0bben

Måste man gå ner till 1.1.1 och köra AppSnapp för att sedna uppdatera installer sen uppdatera till 1.1.2 -> 1.1.3?

jag har softuppgraderat till 1.1.3 med dev teams metod och tänkte och nu funkar inte installern... den är kvar och går att öppna men så fort jag börjar en installation å blir fönstret svart (bortsett från den översta inforaden högst upp med batteritid mm).. vad ska jag göra??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-12 14:49

Startade du om telefonen efter uppgraderingen? Jag hade den svarta skärmen efter uppgraderingen och det stod i guiden att man skulle starta om....

Ursprungligen av kenjon:

Startade du om telefonen efter uppgraderingen? Jag hade den svarta skärmen efter uppgraderingen och det stod i guiden att man skulle starta om....

nej inte direkt efter så här gjorde jag:

softupgade till 1.1.3

installera svenska nummer (swephone 1.1.3) det funkade!

testa installera geohots 1.1.2/1.1.3 unlock. funka inte!

testa installera flera olika program. inget funkar alltid samma effekt... packetet laddas ner å sen när det börjas installeras blir skärmen svart och går tillbaka till springboard.

testade att starta om telefonen ett par gånger och försökte installera samma + lite andra program igen...samma resultat!!

någon som vet??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-12 15:40

Och du har kört bosstool?

Ursprungligen av kenjon:

Och du har kört bosstool?

Jag har försökt installera det oxå men som sagt går det inte... men just nu är det här mitt minsta problem eftersom jag testa att avinstallera swephones "svenska nummer" å nu har min iphone låst sig totalt! det enda som kommer upp när man startar är en bilden på en sladd som ska docka med itunes... inget annat ! blir väl tvungen att virginze hela skiten å börja om från början

Denna gång skiter jag i 1.1.3 förrän fler testat!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-12 18:02

Jag har precis samma problem, jag uppgraderade min OOB 1.1.2:a först med geohots unlock sedan jailbreak and uppgrade 1.1.3 båda med hjälp av iClaridfieds guider.

Alla fungerar bra ringa, sms:a, iPod you name it. MEN installern är borta, va ska jag göra nu?
Finns det så man kan lägga in installern från winSCP eller kankse ladda ner nåt från safari?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 21:50

Glöm inte att många program inte har uppdaterats för 1.1.3 där man har bytt konto till "mobile" istället för "root" som telefonen kör med, och det ställer till problem.

Palhson: Kör du 1.1.3-3 upgraden? (observera trean)

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-12 22:03

Jag har löst problemet nu, gick inte på hacint0sh och fick ett tips om att man skulle köra en restore 1.1.3 via itunes sen köra ziphone activation, jailbreaking unlocking(för intstaller ingår i ziphones programvara). Så funka det hur bra som helst.

1
Bevaka tråden