Hej!
Har själv precis köpt en 20" iMac och en ipod touch. Fullkomligt dyrkar prylarna, och de är en njutning att använda
MEN självklart hittar jag en pixel som låst sig i rött, och jag har kört diverse olika flimrande filmer för att få bukt med den... men inget hjälper.
Ringde apple och blev runtslängd till några olika serviceställen för att de till slut kom fram till att garantin inte täckte detta. Ringde därefter upp applestore igen och vi lyckades komma överens om att jag kunde skicka tillbaka datorn för att få en ny (detta skulle ta ca 2 veckor... suck) eller att jag behöll den och fick några hundringar som kompensation. Pengarna bryr jag mig inte direkt om, men att vänta 2 veckor...
Dessutom, är det ens värt att skicka iväg den...? För att kanske 2 veckor senare få en imac med 3 döda pixlar istället för en. Jag skulle höra av mig till apple när jag hade bestämt mig.
Frågan är ju om man inte kan leva med en död pixel? Förmodligen bryr man sig inte lika mycket efter ett tag, och vid byte riskerar man ju bara att få en värre.
Vad tycker ni andra som har fått en död pixel? Har ni stått ut med det i längden?
Eller har ni bytt ut datorn?