Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimoog Model D - Jag köpte den!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 15:27

En Minimoog Model D, lite sliten i trät men annars fin, alla rattar och knappar i original och fungerar som den ska, servad för 2 år sedan, vad betingar den i pris?

Senast redigerat 2008-02-13 17:18

En snabb gissning utan större eftertanke, 20.000:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 18:37

Ok! Jag köpte en för 17 papp idag, känns helt underbart! Jag hade redan en Voyager innan, men detta känns mer inspirerande. Fan va kul det är alltså! Och allt funkar helt klockrent! Pitchen ballade ju lite i början, men nu när den stått på ett tag är den väldigt stabil.

Så är det någon som är intresserad av att köpa en Voyager Select Series med traditionellt ask-trä och blå bakgrundsbelysning så är det bara att höra av sig! Den är i absolut toppskick och är mycket lite använd. Aldrig turnérad eller så, originalkartongen finns kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 10:09
Ursprungligen av Jony:

Ok! Jag köpte en för 17 papp idag, känns helt underbart! Jag hade redan en Voyager innan, men detta känns mer inspirerande. Fan va kul det är alltså! Och allt funkar helt klockrent! Pitchen ballade ju lite i början, men nu när den stått på ett tag är den väldigt stabil.
Så är det någon som är intresserad av att köpa en Voyager Select Series med traditionellt ask-trä och blå bakgrundsbelysning så är det bara att höra av sig! Den är i absolut toppskick och är mycket lite använd. Aldrig turnérad eller så, originalkartongen finns kvar.

Grattis!! Visst låter Model D bra... Så mycket bättre och fetare än dom nya moggarna. Jag kommer behålla min Voyager AE även fast jag inte använder den så mycket. Sakar botten i den lixom... Jag har en VX-351 som e kul och att sälja nu blir en stor förlust. jag siktar på att låta den mogna i typ 20 år.

Vilket serienummer har du? Min har 1737.

Lycka till med moggen!

Ursprungligen av Jony:

Så är det någon som är intresserad av att köpa en Voyager Select Series med traditionellt ask-trä och blå bakgrundsbelysning så är det bara att höra av sig! Den är i absolut toppskick och är mycket lite använd. Aldrig turnérad eller så, originalkartongen finns kvar.

Vad hade du tänkt dig för pris på den då?

Fynd får man väl säga idag. Grattis!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 21:07

Oh, trevligt fynd! Grattis eller vad man nu säger!

Hade fått för mig att minimoogen var stor som en ms20, fick en smärre chock första gången jag såg en i person. "Fetto" tänkte jag tyst för mig själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 21:19

Tack så mycket! Jag hade lite dålig koll på vad den kunde vara värd, men jag har ju en veckas öppet köp så jag chansade. Synten hittade jag i en butik som säljer gamla gitarrer och förstärkare, den hade stått där i två månader. Antagligen för att syntare inte hittar dit och gitarrister är inte så intresserade, så jag hade tur kan man väl säga!

  • Medlem
  • 2008-02-13 10:06

vilken affär var det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 13:49
Citat:

Vilket serienummer har du? Min har 1737.

Min har serienummer 4127.

Citat:

vilken affär var det?

Jag hittade Moogen på Twang på söder i Stockholm. Jag har varit där många gånger men detta var första gången jag såg en synt i butiken över huvud taget. Men vilken synt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-13 14:30
Ursprungligen av Jony:

Jag hittade Moogen på Twang på söder i Stockholm. Jag har varit där många gånger men detta var första gången jag såg en synt i butiken över huvud taget. Men vilken synt!

Aha! Här är den ju:
http://twang.se/?page_id=29&produktkat=13&pid=492

Bra fynd må jag säga trots att det är 17 lakan vi snackar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 14:08
Citat:

Vad hade du tänkt dig för pris på den då?

Tja.. 25 tusen kanske. Svårt att säga vad den är värd. På Jam kostar ju Select Series ca 35 tusen. Jag måste fundera lite först bara, om det blir väldigt mycket minimoog på nästa platta kanske jag känner att jag vill ha voyagern kvar och ta med mig på turné.. Hmm..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 15:50

Ja där var den ju, jag hade inte sett den på deras hemsida. Det var ju inte så smickrande bilder, den ser verkligen bättre ut i verkligheten. Den var ju ganska dammig i butiken men det har jag fixat. Panelen och alla knappar och rattar ser verkligen som nya ut, inte en repa eller kantstött ratt, däremot har träet fått en del repor och skavanker, men det bryr jag mig inte så mycket om.

Och jo, det är väl ett fynd, jag har sett minimoogar på ebay som går för hiskeliga summor. Visst är 17.000 kr mycket pengar om man jämför med alla syntar som ingår gratis med musikprogram som Logic osv, men minimoogen har verkligen något extra.

Nu måste jag bara låna hem polarens Roland Space Echo RE-201 och köra den igenom i stället för Logics "Tape Delay" och fjäderreverben i "Space Designer" som är vad jag har tillgång till just nu.

Jag har inte min Voyager på samma plats som den här så jag kan inte A/B testa just nu, men rent spontant känns det som att det finns något extra i ljudet som är svårt att sätta fingret på. Och jag tycker personligen att det är mycket mer inspirerande att spela på ett gammalt klassiskt instrument, och hur ska man mäta inspiration i pengar?

Senast redigerat 2008-02-13 16:00
1
Bevaka tråden