Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple positiv till jailbreak?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 20:38

Hej. Jag och min kompis var i en Macforum butik idag. Vi gick runt och kollade på lite olika datorer. Sen skulle vi kolla vilken mjukvara det var i iPod Touchen. Om det var 1.1.1 kunde man ju surfa till jailbreakme.com och ha lite kul
Vi låser upp den och, till vår stora förvåning, ser vi att Installer ikonen är där. Vi blir jätteförvånade och tror självklart att det var någon kund som hann före oss med jailbreakme.com. Men för att ha lite kul så spelade vi dumma och frågade personalen vad det var för ikon, varpå en i personalen säger "Det är nog ett program där man installerar saker". Jaha, tänkte vi. Så vi frågade en annan i personalen hur man kunde få denna ikon. Då säger hon "Jag är inte så van med det programmet, men kolla i iTunes Store". Vi sa bara ok och gick skrattande därifrån.
Är personalen själva inte medvetna om vad det är för ikon? Eller tycker dom(och Apple?)att jailbreak är ok? Jag trodde att Apple inte gillade att man jailbreakade.

Ursprungligen av Ludde.M:

Jag trodde att Apple inte gillade att man jailbreakade.

Det gäller nog i allra högsta grad fortfarande. Men en enskild ÅF har Apple inte kontroll över på samma sätt som i sina egna butiker.

Om några veckor kommer Apples SDK för iPhone och en gissning är att Apple kommer att kontrollera alla program som man kan lägga in, kanske genom att man köper dom (eller laddar ner gratis) genom iTunes Store. Så de lär även fortsatt ogilla jailbreak.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 22:16

Ok Adrian, tänkte väl det. Men denna okunskap om vad de har på sina egna Mp3-spelare? Äver om Apple inte kan kontrollera så kändes det som dom knappt visste var det var eller hur den(syftar på Installer ikonen, alltså jailbreaket) kom dit...

1
Bevaka tråden