Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone i New York och skicka till Sverige

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-12 20:23

Tjena!

det är så att min syster bor i new york och hon ska darför köpa en iphone till mig och skicka till sverige men det är så att hon inte vet hur hon ska skicka den.
om hon skickar den som en gåva slipper man betala moms då och isf ska man skriva en lapp på paketet där det står GIFT?´
men om hon skickar den med ett värde på säg 50 dollar ska man då skriva en lapp på paketet där det står 50 dollar?

vad tror ni är billigaste alternativet för henne?
andra förslag hur man kan göra?

inte så insatt i det så tacksam för svar

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-02-13 01:11

Ja om det står GIFT ska tullen inte röra paketet, och pris behöver ej stå på. Säg till henne att slå in den så blir det ännu mer trovärdigt ifall de öppnar paketet

BTW om du till tjäna ~1000 spänn kan du gärna få säga till din syster att köpa en extra-telefon.

Ursprungligen av dempa15:

Tjena!

det är så att min syster bor i new york och hon ska darför köpa en iphone till mig och skicka till sverige men det är så att hon inte vet hur hon ska skicka den.
om hon skickar den som en gåva slipper man betala moms då och isf ska man skriva en lapp på paketet där det står GIFT?´
men om hon skickar den med ett värde på säg 50 dollar ska man då skriva en lapp på paketet där det står 50 dollar?

vad tror ni är billigaste alternativet för henne?
andra förslag hur man kan göra?

inte så insatt i det så tacksam för svar

Så kan man göra, men om jag minns rätt så får en gåva bara vara värd $50 för att slippa tull, så förutom att det är bedrägligt beteende att ändå skicka den som gåva så blir det lite jobbigt om paketet kommer bort. Då kan man ju nämligen inte hävda att det var värt mer än $50 och då är det ju bara det beloppet man får ersättning på.

Med reservation för att jag kan minnas fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 10:01

Du ska inte passa på att hälsa på henne då? NYC är ju så fint! Om man köper den själv och tar med i handbagaget känns det ju safe... Eller vänta tills hon kommer hem, men jag förstår om du vill ha den snabbt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-13 15:51
Ursprungligen av Cartman:

Du ska inte passa på att hälsa på henne då? NYC är ju så fint! Om man köper den själv och tar med i handbagaget känns det ju safe... Eller vänta tills hon kommer hem, men jag förstår om du vill ha den snabbt.

jag har skola och matcher så jag hinner inte hälsa på och vem orkar vänta tills hon kommer hem om 3 månader? hehe

1
Bevaka tråden