Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nergradering från 1.1.3 till 1.1.2

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej , jag har sökt rätt mycket men hittar inte en direkt bra guide till hur man nergraderar på bästa sätt. har kört 1.1.3 nu å 2 veckor. installer buggar ibland , vissa program fungerar inte riktigt heller så jag vill ha 1.1.2 igen. kan någon kunnig ge mig en guide eller skriva hur man gör på bästa sätt för att få till baka sin 1.1.2.
Har även haft "Inget nät" nu i 5 timmar. vad beror det på ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 09:51

Kolla på iphone.unlock.no

ja, men det värkar så svårt , är inte så bra på engelska heller. finns det ingen som kan skriva steg för steg här ? måste ju finnas något proffs ?

BEHÖVER HJÄLP NU ! gjorde som det stog i guiden som jag gick ovan. när jag sedan körde apptapp skulle man välja vilken firmware man hade. inte vet jag ? jag hade ju 1.1.3 innan men den fanns inte med. fanns bara 1.0.0 , 1.0.1 och 1.0.2. så jag tog 1.0.2. sen kom det upp ett felmedelande på itunes och det stängdes ner. nu sitter jag i knipan. vad ska jag göra ??????

Hej, använde denna guide

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=461

Fungerade riktigt bra, posta igen om du behöver hjälp eller inte fattar:)

Ps. det spelar ingen roll vilken firmware du e på nu, bara du lyckad nedgradera till 1.1.1 så borde resten fungera smidigt

men nu händer ju ingenting ? på iphonen är det en bild på sladden som peckar mot itunes bara ? hur ska ja komma ur den biten ?

Okej, steg ett, anslut iphonen datorn och starta itunes.

steg två, håll in både home och power/sleep knappen tills skärmen slockar, släpp då bara power/sleep knappen men fortsätt att hålla ner home kanppen tills iphonen dyker upp i itunes.

steg tre, håll sen in shift och klicka på återställ och välj 1.1.1 firmware;)

okej men jag vill ju ha 1.1.2 men det fixar jag själv efter 1.1.1 då ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 13:21
Ursprungligen av doggenikke:

okej men jag vill ju ha 1.1.2 men det fixar jag själv efter 1.1.1 då ?

Japp, men då måste du köra oktoprep i telefonen först, sedan uppdatera i iTunes (inte återställa), och sedan jailbreaka med java. Finns trådar om det här (eller iphone.unlock.no).

Som sagt, så följ bara guiden (http://iclarified.com/entry/index.php?enid=461) så kommer du att sluta med en jailbreakad och aktiverad 1.1.2:a

nu har jag lyckats komma dit man ska ringa sig själv .men när jag är klar med det så kommer den baratillbaka dit igen ? ska man ha igång itunes också?

man ska ju komma till kontakterna och det .. men jag kommer till baka till bilden med sladden och itunes.vad gör ja fel ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 13:50
Ursprungligen av doggenikke:

nu har jag lyckats komma dit man ska ringa sig själv .men när jag är klar med det så kommer den baratillbaka dit igen ? ska man ha igång itunes också?

Du ska ringa:
*#307#
tryck på gröna Call
När det ringer ska du inte svara, redera numret med knappen till höger om numret, och ringa upp:
0
med gröna knappen. Svara, tryck Hold, och när det ringer igen, tryck Decline.
Då ska du få upp knappsatsen, och längst ner väljer du Contacts (tredje från vänster tror jag).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 13:53

Starta från början med den här guiden.

//Rob

men vill göra efter den iClarified. asså har ringt nu 10 gånger. kommer ändå bara tillbaka till slide for emergency?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 14:02
Ursprungligen av doggenikke:

men vill göra efter den iClarified. asså har ringt nu 10 gånger. kommer ändå bara tillbaka till slide for emergency?

När hoppar den tillbaka till Emergency? Vilka knappar har du tryckt på?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 14:30
Ursprungligen av doggenikke:

men vill göra efter den iClarified. asså har ringt nu 10 gånger. kommer ändå bara tillbaka till slide for emergency?

Varför då? Vad tjänar du på det?

//Rob

ja men hur ska ja få fram kontakerna då ? gör ju som det står men åker endu ut igen till itunes ikonen om du förstår ?

ska jag ha i mitt tele2 kort elle AT&T ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 14:05
Ursprungligen av doggenikke:

ska jag ha i mitt tele2 kort elle AT&T ?

Spelar ingen roll, men du måste ha i ditt egna senast när du kör AnySIM.

a men jag vet inte hur jag ska göra nu .. för har ringt som det står men kommer bara tillbaka till itunes ikonen. ?

jag instalerade itunes 7.5 . nu fungerade det. !

1
Bevaka tråden