Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på lämplig åtgärd tack!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 13:46

Hörni! Vad är det jag har gjort, behöver kloka synpunkter här annars är liksom luren påväg ut genom fönstret.

1.1.2 v47 OOB som jag via iClarifieds instruktioner med framgång via 1.1.1 + jailbreak uppgraderade och använde med StealthSim under 1.1.2... Allt fungerade men med 1.1.3 blev man ju sugen...

Körde från befintlig konfiguration 1.1.3 uppgradering och upplåsning via installern (iClarifieds instruktioner). Upplåsningen funkade klockrent och Teliasimmet gled ner utan Stealth och fungerade klanderfritt. Missade dock uppgradering av Installer vilket innebar att installer crashade varje gång jag i 1.1.3 försökte starta installer. Kunde således inte installera SwePhone varför jag lackade ur och skulle göra processen en gång till. Rätt den här gången tänkte jag...

I morse kom jag via samma gamla instruktioner till 1.1.1 men i Installer fanns då inte längre Tweaks för 1.1.1 kvar så det gick inte att lägga in octoprep. Uppdaterade sources upprepade gånger utan resultat. Tvärstopp där alltså.

Började sedan läsa om ZiPhone-upplåsningen i stället och det är här jag tror att det blev riktigt galet: Körde en komplett restore från iTunes uppdate och har försökt olika varianter av ZiPhone, terminal- och GUI-varianterna med samma resultat: Luren hänger sig på "wait 2.30" å sen händer INGENTING. Apple logga i silver. Har provat i OSX och på fysisk PC med XP, både terminal och GUI-versionerna. Samma lika!!!

Ledsnade på det konceptet och tänkte att jag får väl gå felsöka varianten med downgrade 1.1.1 - 1.1.2 - soft upgrade via installer osv.

När jag nu med skift väljer nedladdade 1.1.1-restorefilen kommer väldigt snabbt ett "oväntat fel (1). Sen är jag tillbaks i restoreläge och kan inget göra.
Även detta exakt lika på min Mac och PC!!!

Om någon orkat läsa ända hit: Förslag på lämplig åtgärd emotages tacksammast!!!:(

När du körde ZiPhone gjorde du en restore eller update till 1.1.3

Själv gjorde jag en restore till 1.1.3. Sedan satte jag telefonen i RESTORE MODE (inte i DFU MODE!) och körde ZiPhone (-a -j -u)

Fungerade klockrent

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 13:52

Jag fick det felet en gång, laddade ner en ny 1.1.1-fil, och det funkade.
Andra har startat om datorn....

Ursprungligen av Hubber:

När jag nu med skift väljer nedladdade 1.1.1-restorefilen kommer väldigt snabbt ett "oväntat fel (1). Sen är jag tillbaks i restoreläge och kan inget göra.
Även detta exakt lika på min Mac och PC!!!

Fick det felet för att jag höll in både home och power knappen tills den kom upp i itunes, skulle bara hålla in båda tills skärmen blev svart och sedan släppa power knappen, men fortfarande hålla kvar home knappen i ca 10 sekunder

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 14:23
Ursprungligen av Smoothie:

Fick det felet för att jag höll in både home och power knappen tills den kom upp i itunes, skulle bara hålla in båda tills skärmen blev svart och sedan släppa power knappen, men fortfarande hålla kvar home knappen i ca 10 sekunder

Spelar ingen roll vilken variant jag använder med home/power... Har provat hålla inne hela vägen tills jag är på restoreläget, har provat att släppa i svart läge och kommit till restore. Samma sak men nu fick jag (1) igen...

Vad har rubriken att göra med ämnet? PM:a mig vad du vill ha för rubrik eller så ändrar jag den senare idag.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 14:10

Ordstäv... fast mildare!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 14:20

Omstart och ny 1.1.1fil fungerade bara nästan... nu får jag felmeddelande (2003)...

EDIT: Testade också med 1.1.2-filen med felmeddelande (1).

Senast redigerat 2008-02-13 14:31
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 15:10

Nedgraderade iTunes till 7.5. Samma problem kvarstår!

My iPhone is dying!!!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 15:16

http://www.youtube.com/watch?v=SVrKKHPAEtA

Inte helt solokvist iallafall!!!

"I brist på egen framgång är andras tillkortakommanden inte att förakta"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-13 15:23
Ursprungligen av Hubber:

När jag nu med skift väljer nedladdade 1.1.1-restorefilen kommer väldigt snabbt ett "oväntat fel (1). Sen är jag tillbaks i restoreläge och kan inget göra.

Kan testa att sätta igång iNdependence och se vad den säger. Kan ju få telefonen att komma ut ur återställningsläge mm.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 15:36

Det här börjar bli irriterande. Det kommer hela tiden frågor hur man följer gamla och överflödiga guider när det finns nya och enklare sätt att låsa upp sin iPhone.

Prova ziphone eller ijailbreak.

//Rob

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 15:56
Ursprungligen av tram:

Kan testa att sätta igång iNdependence och se vad den säger. Kan ju få telefonen att komma ut ur återställningsläge mm.

Tänkte också det men då är iNdependence inte kompatibelt med 1.1.3...

Moment 22!

  • Medlem
  • 2008-02-13 15:34

ni som inte kan nergradera, återställ först till 1.1.3, sedan direkt efter det sätter ni telefonen i recovery och nergraderar till 1.1.1

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 15:50

Robo-X: I min första post har jag redovisat vad jag hittills provat. De enkla varianterna fungerar inte för mej vare sig Mac- eller PC-versioner,var sig terminal/GUI-baserat på endera plattformen därmed också sagt att jag redan provat ziphone eller ijailbreak!

JGG: Det är ju just att nedgradera som inte går!!! Error (1).

  • Medlem
  • 2008-02-13 18:15
Ursprungligen av Hubber:

JGG: Det är ju just att nedgradera som inte går!!! Error (1).

Men har du provat att nergradera just efter du återställt till 11.3? Det var mitt problem, jag körde ziphone, fick fel. Gick inte nergradera, provade återställda till 1.1.3 sedan nergradera till 1.1.1 och då funkade det. Fick error 1015 = Bra

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 19:15
Ursprungligen av Hubber:

Robo-X: I min första post har jag redovisat vad jag hittills provat. De enkla varianterna fungerar inte för mej vare sig Mac- eller PC-versioner,var sig terminal/GUI-baserat på endera plattformen därmed också sagt att jag redan provat ziphone eller ijailbreak!

JGG: Det är ju just att nedgradera som inte går!!! Error (1).

Okänt fel 1 brukar betyda att du inte har den i den riktiga läget. Du måste ha den i DFU läget. Skärmen är svart och det står i iTunes att din iPhone är i recovery mode.

Om det fortfarande inte fungerar prova att göra som mackeswissman skrev. Kör en restore till 1.1.3 och sen nedgradera till 1.1.1.

Kanske har du provat så mycket att något har gått sönder. Brukar fixas om du gör en restore till senaste versionen.

//Rob

vilken version av ziphone? Jag använde den tidigare osx versionen där man är tvungen att flytta MobileDevice.frameworks filerna för att det ska fungera och då funkade det perfekt. Provade med den senaste och då sket det sig, löste sig dock med den gamla metoden.

iNdependence är inte kompatibelt med 1.1.3 men den kickar ändå ur telefonen ur recovery mode.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 21:06

Tack för synpunkter och förslag!
Rob: Helt rätt! Det var DFU-läget som spökade...
Problemet mett silveräpplet löste sej helt enkelt genom att efter ziphone aktivering, jailbreak och unlock också köra reboot i verbose mode. När allt tuggats igenom och jag körde reboot klickade allt igång som det skulle.
Nu ska jag lägga mej och sova!!! Tuff dag!

1
Bevaka tråden