Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kernelfel vid boot, any ideas?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Efter mycket slit med att försöka nergradera en 4 gb telefon med 4.6 bl och 1.1.3 (itunes restore) verkar nu telefonen vara helt lost. När man startar den så visas äpplet i ca 3-4 sek och sen scrollar en massa vit text där det står nått med "darwin kernel" och en massa minnesadresser flyter förbi... Telefonen känns inte igen av varken itunes eller som nån okänd USB enhet...

Gissar att den är tokbrickad... det vore ju skoj om nån kan bevisa att jag har fel.

Ska försöka få till nån filmsnutt på självaste förloppet i dagarna.... om det inte löser sig...

All hjälp uppskattas
//Nisse

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 08:10

prova ziphone?

finns verkligen gamla 4gb med 4.6bl? .. är det inte 3.9 i dem?

4.6 bl

Innan den dog så kikade jag i och där stod 4.06 bl.. tror till och med att independence visade samma sak...

Ziphone var ett av programmen som jag misstänker strulade till det....

Oavsett vad så känns inte telefonen igen av datorn, den bara rebootar sig självt hela tiden utan framgång....

//N

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-13 15:39

Har du testat att lägga i Restore Mode, skulle inte det funka så kan du ju testa DFU mode..?

restore/dfu

Om man lägger telefonen i DFU och pluggar in den i datorn så försöker den boota upp men det enda som händer är att kernelfelet rullar över skärmen...

Det är som att självaste bootloadern är korrupt på något sätt.

Sitter på jobbet nu men jag ska mecka mer när jag kommer hem.

//N

1
Bevaka tråden