Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastnar vid apple-loggan

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag körde uppdatera till 1.1.3 på min 1.1.1 oob och det gick smärtfritt. Sen startade jag senaste versionen av ziphone gui och körde igång Jailbreak och Activation. Antingen var jag för snabb eller så frös faktiskt det fast vid apple-loggan. Jag tänkte att jag startar om genom recovery eller dfu. men kommer inte in i varken eller.

Ajsing vajsing, vad gör man?

/Jacob

  • Medlem
  • 2008-02-13 14:52

Hur gör du för att komma in i recovery? Jag har lite problem just nu med min, men håll ner båda knapparna, när telefonen stänger av sig så håller du fortfarande in homebutton och stoppar i sladden. Du måste vara snabb! Funkar för mig iaf

Ah okej, ja nae jag vet hur man gör men av någon anledning så började det fungera efter ett tag. Tur det...

Hände mig när jag gjorde 1.1.1-1.1.2, gjorde till recovery mode med hem och låsknappen och gjorde virginize. Vad menar du med att det inte funkar?

Kom bara till apple-loggan hur jag än gjorde.

ska man mixa med sladden också ? för att komma dit man kan ringa för att jailbreaka ? nu när jag startar min kommer ja bara till en bild med en sladd som pekar mot itunes. ?

Ursprungligen av doggenikke:

ska man mixa med sladden också ? för att komma dit man kan ringa för att jailbreaka ? nu när jag startar min kommer ja bara till en bild med en sladd som pekar mot itunes. ?

det är recovery mode.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 19:03

om du fastnar vid apple loggan, kör med ziphone 1.0 istället. min hängde sig vid apple loggan med 1.2. Så jag testade med 1.0 och det funka klockrent! länk till 1.0: http://rapidshare.com/files/91372036/ZiPhone_5_.zip.html

lycka till!

har precis samma problem som dig fililutten, hur gjorde du för att fixa det?

Felet jag alltid gör är att jag glömmer bort att man faktikst måste ha telefonen ikopplad i dockan/med sladd för att få upp recovery. Så hoppas det enkla tipset löser ditt problem Huggan!

Snälla hjälp mig, den har låst sig vid apple-loggan å nu kan jag inte ens göra nått. det ända som händer när jag trycker home och powerknappen är at den stängs av och slår på sig igen....SNÄLLA

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 21:36

gå till länken jag skrev lite längre upp. Ladda ner den versionen av Ziphone. För att fixa telefonen som den är nu så ska du hålla inne power och home knappen tills skärmen slocknar, släpp sedan power knappen men behåll home knappen intryckt i typ 15 sekunder, fram tills att en bild på en sladd och itunes dyker upp (låt den sitta i dockan under hela denna process). Då kommer itunes hitta iphonen och då väljer du att restora till uppdaterad version eller vad det står. Låt den göra det. Nu är telefonen "frisk" igen. Kör nu den gamla versionen av ziphone som jag länkade till. Du måste sätta iphone i recovery läge för att denna ska funka, programmet gör det inte själv som i nyaste versionen. Så stäng av telefonen. Håll sedan inne home knappen och sätt den i dockan. Släpp inte home knappen förrän samma bild med itunes och sladd dyker upp. stäng ner itunes om den öppnas. hoppas det funkar!

Lycka till!

  • Medlem
  • 2008-02-13 21:54

Slår ihop trådarna.

Admin

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-13 21:40

Lösning: Fastnat vid apple logo med ZiPhone

Hade problem som så många andra att man fastnade vid apple loggan när man körde ZiPhone (i mitt fall 2.0)

Lösningen till detta är att GUI versionen verkar bugga och man måste köra via Kommandopromten för att göra det gör följande:

1. Plugga in iphonen i datorn
2. Håll inne power och home knappen
3. När telefonen startat om släpper du powerknappen men fortsätter hålla in home tills den startar i recovery mode.
4. kopiera mappen ZiPhone till C:\
5. Start -> Kör
6. cmd
7. Skriv: cd\
8. cd ziphone
9. ziphone -u -a -j -v (för upplåsning, jailbreak och aktivering. Notera att -v bör vara med det är debugmode)
10. Det händer sjukt mycket på telefonen och efter 3-4min är den färdig

/Andreas

Tack, tack, tack Jedsler och Epoxus!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-13 22:40

Jag höll på ett bra tag idag innan jag såg att Zibri skrivit att man ska använda -v. Det funkade.

1.1.2 OTB -> 1.1.3/3.9/04.03.13_G

Någon som kan länka till där man kan ladda ner 1.1.3.ipsw ?
då jag försöker uppdatera via ITunes så får jag error - den påstår att mitt internet har gott ner fast att det inte har + då är nedladdningen redan på 100% - litte skummt,

men det ska ju gå att ladda ner manuelt. 1.1.3.ipsw.

http://www.iphone.unlock.no/

Kolla lite längre ner på sidan

1
Bevaka tråden