Jag köpte första generationens MacBook i Juni/Juli (minns inte exakt) 06. Den första jag fick hade en del problem. Först började skärmen flimmra, den led av att fläkten slog av och på hela tiden (mooo), och blev gul efter ett tag. Men efter två reparationer (skärmen fortsatte flimmra efter första) fungerar den perfekt. Jag gissar att det här är problem som sedan länge är totalt eliminerade, så det borde inte vara några problem om du köper en MacBook idag.
Det är f.ö det bästa köpet jag någonsin har gjort, alla kategorier. Jag ska jobba ihop pengar efter gymnasiet och byta upp mig till en MacBook Pro, helt klart.
I övrigt kan jag väl bara säga att det är en robust men slimmad dator. Den väger inte speciellt mycket och jag använder den själv bara för att bära mellan skrivbordet och sängen i stort sett. Kanske att jag sätter mig på altanen någon gång på sommaren, men jag bär den aldrig utanför huset. Jag tycker inte att det verkar speciellt vettigt att köpa en MacBook Air om man inte faktiskt ska pendla eller resa med den ofta. MacBooken går ju också ner i ryggsäcken utan några som helst problem om man tillfälligt ska ta med sig den någonstans.