Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone 2.0 ute nu!

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Senaste version: ZiPhone 2.4 http://www.ziphone.org/

ZiPhone 2.0 är ute och ska kunna nedgradera bootloadern!

Edit: Gjorde en egen tråd till 2.0, eftersom det kommer antagligen vara den sista versionen innan nästa firmware uppdatering

Senast redigerat 2008-02-18 22:06
  • Medlem
  • 2008-02-13 20:30

bra, låter det här bli officiela tråden. Jag har en telefon med gamla BL, 3.9. Jag sitter just nu på en 1.1.3 osm är helt lockad? Kan jag göra alla steg via Ziphone nu? jag har förut lyckats JB telefonen, men får inte installer att funka...

Tror att ZiPhone kan göra allt nu ;). Zibri har typ tagit allting som finns på upplåsnings markanden och bakat in det i sitt eget lilla program XD

  • Medlem
  • 2008-02-13 20:53

Får det ej att funka. Försöker göra alla 3st, kommer till Please Wait 2´30. Sedan är det fast på äpplet... Någon som vet om man ska ha itunes öppet stängt? Riktigt tiltad just nu, eftersom jag kan inte heller nergradera till 1.1.1 som jag kunde förut, då hade jag iaf en telefon som funkade Får meddelandet -1 elelr liknande itunes, vet att andra också fått det.

  • Medlem
  • 2008-02-13 20:32

http://zibree.blogspot.com/ för mer info om 2.0

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 20:33

Det är ju värt ett försök. Värre kan det ju inte bli.
Berätta hur det går. Alltid hjälper det någon.

Apple Store kommer få ett stort parti brickade iphones inom snar framtid

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-13 21:10

Jag har samma problem med min, men jag kan startaom telefonen i recovery mode (håll inne home och powerknappen tills telefonen startar om, släpp powerknappen men forstätt att håll in homeknappen tills telefonen startar i recovery mode) Då kan man köra återställning i itunes, men samma sak händer igen när man kör ZiPone igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 21:15

lika bra o vänta lite känns de som hehehe.. feg man e vill ju upp på 1.1.3 från 1.1.1 .....

Jag gjorde ziphone unlocken på en kompis telefon förrut. Då hängde den sig också på äpplet. efter att ha startat om den och satt den i recovery mode (Ha en avstängd telefon, håll in homeknappen och sätt ner den i dockan) Körde vi -v kommandot. Då åkte det massa text på telefonen och det verkade som den unlockade efter det fungerade den.
Är inte helt säker på vad -v är för kommando (någon sorts debug).

Jag vet helt enkelt inte vad den gör så jag vet inte om jag kan rekomendera den, men det fungerade. Detta var på version 1.1 av ziphone

Så, när kommer en v e t t i g okladdig/ren/idiotsäker guide på hur uppdatera en jailbreakad och anysimad iPhone till 1.1.3 med ziphone?
Tipsa mig här när/om det kommer någon.
Nu känns det som folk sitter och halvförklarar hela förloppet på lite olika håll och 95% av dem inte alls vet vad de egentligen gör:
" - Vad betyder det och vad gör det kommandot?!!?
Etc etc.

Ursprungligen av theplague:

Så, när kommer en v e t t i g okladdig/ren/idiotsäker guide på hur uppdatera en jailbreakad och anysimad iPhone till 1.1.3 med ziphone?
Tipsa mig här när/om det kommer någon.
Nu känns det som folk sitter och halvförklarar hela förloppet på lite olika håll och 95% av dem inte alls vet vad de egentligen gör:
" - Vad betyder det och vad gör det kommandot?!!?
Etc etc.

...och dom andra 5 procent sitter och frågar efter guider istället för att skriva själv

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-13 21:45
  • Medlem
  • 2008-02-13 21:49

Jag körde i.unlock guide där jag jailbreakde och aktiverade telefonen. Denna gång fick jag installer att funka, 3 gången. Så nu har jag en fullt fungerade 1.1.3. Ganska många som gjort på detta sätt...

vem har kört en total unlock? dvs. fixat 3.9 BL? Jag lär inte prova förrän det är totalt nödvändigt att ha 3.9BL för att kunna använda sig utav telefonen / eller när det kommer en "must have" firmware. Verkar heller inte som om BL downgradern är den bästa då geohotz varnade folk för hur farligt det var när han la upp den.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-13 23:01
Ursprungligen av mackeswissman:

vem har kört en total unlock? dvs. fixat 3.9 BL?

Jag var tvungen att testa.

Körde en restore på 1.1.3.
Körde en jailbreak/unlock/activate.
Körde en -b.

Funkar fint.

Citat:

ZiPhone -b will downgrade bootloader from 4.6 to 3.9,
flash 4.03.13_G baseband version and
unlock it (in one shot!).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 05:31
Ursprungligen av wat:

Jag var tvungen att testa.

Körde en restore på 1.1.3.
Körde en jailbreak/unlock/activate.
Körde en -b.

Funkar fint.

Som jag har förstått det så installerar ziphone en opatchad BL 3.9, det är mindre risk att någonting dumt händer men jag skulle nog ändå vänta med det.

Det är många här som inte ens lyckas göra en jailbreak eller aktivering så då ska nog de flesta inte ens försöka med att göra en bootloader nedgradering.

Ziphone 2.0 Windows GUI
Ziphone 2.0 Mac GUI

//Rob

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-13 23:12

Hej!..en viktig del i processen verkar vara att ha Itunes igång när man gör det här! Jag snubblade på den lilla detaljen!! Efter att jag startat Itunes så gick det som en dans!

  • Medlem
  • 2008-02-13 23:35

Skulle uppskatta lite assist om någon kan...
Jag har(numera hade) en ootb1.1.1 iphone. uppdaterade till 1.1.3 via itunes körde Ziphone activate o jailbreak o unlock. Unlock funkade aldrig vilket jag förstått att det kanske inte borde göra på min gamla lur. Så jag återställde luren, körde bara activate o unlock, så långt allt väl.

Vilken upplåsning skall jag använda mig av? anySim 1.3? 1.2u?

Tips mottages tacksamt. knappar väl annars vidare i min ensamhet o ser vad som resulterar av det

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-13 23:39

Om du har kört unlock så är det ju klart. Ingen anledning att köra anysim med andra ord.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 23:49

1.3 är för 1.1.3

Tänk på att man är lite ute på hal is om man börjar hacka bootloadern. Går allt bra är det ingen fara, men går något snett, då kan man "bricka" sin telefon för gott. Så det är värt att vänta in lite rapporter först.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 16:30
Ursprungligen av Adrian B:

Tänk på att man är lite ute på hal is om man börjar hacka bootloadern. Går allt bra är det ingen fara, men går något snett, då kan man "bricka" sin telefon för gott. Så det är värt att vänta in lite rapporter först.

Jag gillar hal is.

Nu har ni en rapport iaf. 1.1.2 OTB v47 har jag.

Hacka bootloadern känns lite risky. Jag undrar dock vad det är som händer när man kör
-v (debug). Vad gör det kommandot?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 10:13

verbose är väl helt enkelt att den skriver ut koden som körs på iphone skärmen?

matrix stylee

Ursprungligen av dilla:

matrix stylee

Compilation stylee menar du?

Om det är det ända den gör, varför fungerar det då bättre än om man inte kör det
(vita äpplet hänger sig inte)?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 10:19
Ursprungligen av MareMare:

Om det är det ända den gör, varför fungerar det då bättre än om man inte kör det
(vita äpplet hänger sig inte)?

Förmodligen en bug men det hjälper om man kör med -v kommandot. Så länge det fungerar spelar det ingen roll. Man ser också vad som händer på iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-14 11:35

Om man öppnar 2.0 så säger den fortfarande att unlock bara är för 4.6. Trodde den klarade 3.9 nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 12:16
Ursprungligen av koze:

Om man öppnar 2.0 så säger den fortfarande att unlock bara är för 4.6. Trodde den klarade 3.9 nu?

Ja den låser upp båda. Han har glömt att ändra texten. Om du kör gui så står det riktigt. Glöm inte att köra med -v (verbose) kommandot.

//Rob

Bevaka tråden