Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite problems med Wi-Fi

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-08 19:31

Hej!
Som rubriken lyder så har jag lite småproblem med mitt WiFi, jag har en trådslös anslutning till min router.
Men oftast när jag går in på inställningar WiFi och sedan skall ansluta så får jag oftast meddelandet Det gick inte att ansluta till "DI-524". Sedan väntar jag ett tag och den står att den är ansluten till mitt trådlösa nätverk. för att sedan åter igen tappa uppkopplingen. Förut gjorde den ypperst sällan så, och jag kom nästan alltid in. Men nu börjar det bli värre, allt oftare att jag itne tar mig in.
Men tex när jag är på ishallen efter mina träningar där de har trådlöst internet, så kommer WiFi symbolen upp direkt och den är ansluten.
Men vad tror ni är felet här? Är det kanske min router som krånglar så jävulskt mycket
Men som sagt det har fungerat bra förut, men nu börjar det gå mycket sämre. Jag kan itne förstå varför det inte fungerar nu, eftersom det funka för två dagar sedan rätt så bra här hemma!
Det konstiga är att nätverket till min dator fungerar felfritt.

Kanske lika bra att lämna tillbaka skiten? Störande när inte nätverket fungerar som det ska, speciellt här hemma.
Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-08 21:09

asså kan du surfa eller inte?
Men det du kan göra är att gå in på inställningar > allmänt > längst ner hittar du återställ > och till sist tryck återställ nätverksinställn. Hadde precis samma problem som du och då testade jag det och nu funkar det felfritt.
Om detta inte skulle gå kan du bara gå in på safari och sen kommer en ruta upp på vilket nätverk du vill koppla upp dig mot. Välj då ditt eget. då ska det gå att surfa för stunden, men om du sen tar home-knappen och sen går till tex. youtube så försvinner uppkopplingsymbolen. Då tar du bara din ipod i viloläge och sen låser upp den igen då kommer den rutan komma upp igen.
Allafall så är det så för mig nu. Fungerade totalt felfritt men efter 1.1.3 så blev det så, kanske är samma för dig :S . Testa nu detta jag skrev så ska det nog funka.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-09 14:58

Nej, alltså jag har kunnat surfa här hemma på det trådlösa nätverket. Men nu verkar den inte vilja koppla upp sig till det.
Det började för ungefär två dagar sedan, som nätverket började sluta fungera. Nu har jag inte kunnat ansluta mig på två dagar. Mycket märkligt, överallt annars funkar det förutom just här hemma.
Än fast jag itne gjort något alls :/
Och din metod fungerade inte, undra vad detta kan bero på?

Har oxå samma problem. Kör du med d-link? Både min far och bror kör d-link och hos dom har jag stora problem att ansluta, medans jag kmr in direkt på andra nätverk. Kanske är nåt konstigt med d-link och touch? Första gången kom jag in direkt hos min bror, sen andra gången tog det några minuter, sen nu dom senaste 2 gångerna har det inte gått att komma in. Klickar jag på nätverket själv står det att det inte går att ansluta, sen om man inte rör nåt så ansluter den själv för att sedan, några sekunder senare, koppla ner utan att wi-fi symbolen kommit upp högst upp i vänstra hörnet på touchen. Ringde till apple-sup. men dom visste inte vad det kunde vara. Är grymt störande, men känns som att det kanske kan ha någonting att göra med d-link routers inte "gillar" touchen? Min brors laptop funkar utan problem.

1
Bevaka tråden