Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera upplåst 1.1.1 till 1.1.2 (oktoprep borta!)

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte ta och låsa upp min 1.1.2 OOb iPhone.

Har följt följande guide:
http://www.hackthatphone.com/112/iphone_jailbreak_112_nonUS_mac_2.html

Har upplåst 1.1.1 nu och Är på steg:

Should you wish to update to 1.1.2 these are the steps:
Launch the Installer and go to Tweaks 1.1.1 and install OktoPrep.

Problemet är att det finns ingen OktoPrep i Tweaks 1.1.1 mappen.

Sedan vart hittar jag en 1.1.2 uppdater, iTunes kör ju ut 1.1.3 nu?

Snabbt hjälp önskas!

Du behöver installera BSD Subsystem först, sen kan du installera Oktoprep.

jeffla skitguide som inte nämnde det.

Gör det nu.

Hur får jag tag på en 1.1.2 uppdater då?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 14:55

Jaha, tack...det var precis det här jag behövde veta! Tack!

Har kört in BSD Subsystem 2.0, men OktoPrep e fortfarande borta från Installer 3.0
Finns inte i tweak 1.1.1 mappen eller någonannan stans heller!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 15:03
Ursprungligen av Krokodilen:

Har kört in BSD Subsystem 2.0, men OktoPrep e fortfarande borta från Installer 3.0
Finns inte i tweak 1.1.1 mappen eller någonannan stans heller!

Kollade nu och den finns i min Installer i Tweaks(1.1.1).
Det är kanske någon Source som saknas.

Ahh, Installer 3.0 installerar OktoPrep automatiskt nu.

bara problemet med att hitta en 1.1.2 uppdater kvar.

http://iphone.unlock.no/

kolla längre ner på sidan

tack! testar!

Har du installerat Community Sources (antar det). Testa att gå in i Sources och ladda om dem. Den kanske har bytt plats? Testa att bläddra alfabetiskt och leta så.

Edit: Jaha, där ser man.

Uppdateringen funkade inte. 1.1.2 klagar på Oktoprep inte var kört.

Då börjar vi om.

Ursprungligen av Krokodilen:

Uppdateringen funkade inte. 1.1.2 klagar på Oktoprep inte var kört.

Det problemet stötte jag på för exakt en vecka sen, på något sätt ville inte BSD och/eller Oktoprep installeras på ett korrekt sätt vilket ledde till diverse småproblem. Jag löste det genom att återställa till en ren 1.1.1 och börja om från början (i ett fall hela vägen tillbaka till 1.1.2).

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 15:27

Varför fungerar det inte i Osx tiger att köra jailbreak.jar för? Den öppnar sig inte, har försökt att klura i inställningar o allt men ICKE. Kan man öppna programmet utan att iPhonen är isatt och har oktoprep installerad i osx tiger?

Dessutom, nu har jag installerat BSD subsystems innan jag installerade Oktoprep.
Detta är tredje gången jag försöker att uppdatera till 1.1.2 och jailbreaka.

Ursprungligen av iTac:

Varför fungerar det inte i Osx tiger att köra jailbreak.jar för? Den öppnar sig inte, har försökt att klura i inställningar o allt men ICKE. Kan man öppna programmet utan att iPhonen är isatt och har oktoprep installerad i osx tiger?

Dessutom, nu har jag installerat BSD subsystems innan jag installerade Oktoprep.
Detta är tredje gången jag försöker att uppdatera till 1.1.2 och jailbreaka.

Testa att installera senaste versionen av Java: Java for Mac OS X 10.4, Release 6.

Telefonen måste vara kopplad via USB till datorn när Jailbreak.jar körs. Se också till att Independence, iTunes och iTunes helper (stäng av det via Aktivitetskontroll).

När du uppdaterade telefonen till 1.1.2 igen, gjorde du det genom att uppdatera eller återställa?

Testa annars att öppna Terminalen på din Mac och ta dig till den mapp som jailbreak.jar finns i, skriv sen sudo java -jar jailbreak.jar följt av lösenordet. Fungerar det då?

  • Medlem
  • 2008-02-14 00:23

Oktoprep finns inte här heller. Det finns ingen mapp som heter Tweaks (1.1.1) heller. Däremot en som heter Tweaks (1.1.3). Under den finns en OTB G-Unlock för 1.1.2 och 1.1.3! Men poängen var ju att det skulle vara 1.1.1...
Fastnar i läget Step three långt ner på
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=455

gå in på installer , sedan sources , sedan Community Sources , instalera .home-knappen. installer igen. nu har du tweaks 1.1.1

  • Medlem
  • 2008-02-14 02:12

Helt rätt! Faktiskt lade jag in Community Sources direkt efter jag ställde denna fråga. Då fick jag flera Tweaks bl a 1.1.1 med oktoprep. Nu har jag fastnat i ett lite senare läge, men jag ska försöka lösa det.

Tack ändå, doggenikke!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-14 13:22

Jag har samma problem. Vill uppgradera till 1.1.2 för att kunna låsa upp med iClarifieds guide men jag hittar inte heller oktoprep längre. Vad göra!?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 13:33

Ziphone 2.0 fungerar på alla iPhone med alla firmware. Du kan aktivera och jailbreaka en 1.0.2 iPhone med ziphone om du nu vill det. Strunta i den gamla guiden. Prova med den nya finns för både pc och mac.

//Rob

1
Bevaka tråden