Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Randig skärm vid start iPhone???

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 10:56

Får en trvärrandig (svart/vit) skärm som blinkar till oroväckande några gånger när jag startar min iPhone!!??

Någon som känner igen det? Och om! Har ni hittat någon lösning/info/fix/...eller dylikt för att få bort det!?

Men telefonen startar upp ordentligt annars?

Har också den där jobbigt blinkande randiga svart/vita skärmen då och då, då jag stänger av telefonen. (alltså inte då jag sätter på den).
Vet inte vad det beror på. Min minnesbild är dock att den dök upp efter att jag hämtat nåt spel i installer, fast osäker efter vilket.

Ser lite läskigt ut. Känns som telefonen tänker dö för gott eller nåt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 03:27

Patrik D: Jo då allt startar upp som det ska men det känns som om screenen skulle paja när som helst!

Nicke nano: Då är vi två som har samma "läskiga" känsla då. Hör av dig om du hittar något som kan lösa det tack. Jag gör detsamma givetvis.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 03:36

hittade detta...

Hittade följande nedan som skulle vara realaterat till "Screen Shot" app. Men jag har avinstallerat den och samma elände fortsätter ang. screenen.

When you see the white stripes wait some minute, just let phone to Boot up...
You dont see that, but Phone doing the boot don't carry about stripes
[Sometimes phone boot normaly, but touch screen not working properly..] - (That's ok...)
Then Press Home and the same time Sleep/Wake Buttons
Wait until screen goes black (Quick release buttons) then wait about 3 seconds and press Power On button...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 03:42

skärmbild

Nicke nano: är det så här din skärm ser ut också?

Ursprungligen av matz:

Nicke nano: är det så här din skärm ser ut också?

Ja exakt så. Fast jag skrev fel tidigare. De jädra ränderna dykker ibland upp både vid påsättning (det där lät ju bra.. )och avstängning.
Som sagt bilden ser ut så + att den blinkar som tusan.
Hade du provat att göra så som du beskrev eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 23:00
Ursprungligen av NickeNano:

Ja exakt så. Fast jag skrev fel tidigare. De jädra ränderna dykker ibland upp både vid påsättning (det där lät ju bra.. )och avstängning.
Som sagt bilden ser ut så + att den blinkar som tusan.
Hade du provat att göra så som du beskrev eller?

Javisst har jag provat! Varje gång det dykt upp så har jag gjort det men inget ändras. Ränderna kommer tillbaka oregelbundet, men ändock tillbak.
Har Du hittat någon lösning på nätet eller annat??

Fick liknande problem ikväll efter jag installerat screen shot. Ibland startar den upp men då funkar inte touch screen alt så fastnar den vid start o står o blinkar med vita ränder. screenshot knapparna view och snap syns men går inte att trycka på. Kommer inte åt att sätta screenshot knappen i disable läge eftersom inte touch screen funkar. Vad gör man tro?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 04:28
Ursprungligen av biopower:

Fick liknande problem ikväll efter jag installerat screen shot. Ibland startar den upp men då funkar inte touch screen alt så fastnar den vid start o står o blinkar med vita ränder. screenshot knapparna view och snap syns men går inte att trycka på. Kommer inte åt att sätta screenshot knappen i disable läge eftersom inte touch screen funkar. Vad gör man tro?

Avistallerar ScreenShot! Det är vad jag gjort nu vid uppdatering till 1.1.3. Har inte sett till de svart/vita ränderna ännu i.a.f.

Lyckades efter ca 20 reboot att få skärmen o fungera såpass att jag kunde avinstalleraa screenshot. Verkar nu fungera, har en upplåst 1.1.2 OOB fm:04.02.13_G med telenor för övrigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 12:14
Ursprungligen av biopower:

Lyckades efter ca 20 reboot att få skärmen o fungera såpass att jag kunde avinstalleraa screenshot. Verkar nu fungera, har en upplåst 1.1.2 OOB fm:04.02.13_G med telenor för övrigt.

Late night 02:36 local time south east Asia.
1.1.2----->1.1.3 via ITunes "no probs" (1.1.2 3.9)
1.1.3-----> aktiverad och jailbreakad via ZiPhone "no probs"
1.1.3-----> upplåst med anySim 1.3 "lite problem med att byta namn på viss fil men fixat genon iClarified´s guide: How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone"

Jag har en som ovan för övrigt! UTAN ScreenShot installerat funkar utmärkt.

Kört Mac OSX Tiger

That´s it!!

1
Bevaka tråden