Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jomox xbase09 strul..!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

köpte precis en begagnad xbase09.

den visar sig ha problem med lfo då man vill modulera hihat-sektionens tune.
händer med andra ord inget m tune´n hur mycket man vänder och vrider.

undrar om d e mjukvaran som fått sig en turn och i så fall om man kan uppdatera os´et..?

någon som har en aning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 00:20

Vilket os har du? googla eller kolla manualen - jag minns inte
men det e typ att hålla ner alla instrumentknappar eller nåt och klicka på strömknappen samtidigt för att checka OS version...

2.0.9 ?? e senast \ buggigt -- men ingen utvecklare har brytt sig på flera år

\\ Som användare har jag bara kört LFO på "kick\"snare"(bas\mid)
-- jag kan inte testa dina grejjer på HI-sektionen etc på mina då dom e för sladdriga och missbrukade på alla kranar\knappar fortfarande

Lämnar över till Clase här eller andra!
- (grattis till det "rätta soundet humpa+xbase)

Senast redigerat 2008-02-14 00:30
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-14 11:23

Tack herr ~~~ för ordet. Humpan och jomoxen funkar riktigt fint ihop tycker jag för övrigt. Väldigt lyckat giftermål.

Jag gissar att du tittat i manualen hur du ska göra? När du är i LFO-page så är det "Decay"-rattarna som sköter intensiteten på lfo'n mål. Testade nyss detta och det fungerade klockrent för mig.

Lustig liten manick för övrigt. Gör inte så värst mycket (framför allt inte jmfört med en MD), men ack vilken härlig attityd den har.

os verkar va av ver. 209 ja!

får ut moduleringen av bd och sd utan problem men hh sektionen får jag som bäst ut ett lågmält knotter bara...

har ni några fas-sus från mix utgången förresten?
susar lite ur min mix utgång men inte dom individuella...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-14 12:26
Ursprungligen av Aminozyra:

får ut moduleringen av bd och sd utan problem men hh sektionen får jag som bäst ut ett lågmält knotter bara...

Låter som att du försöker skruva på en tredje LFO som inte finns.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-14 12:24

Du har bara 2 LFO'er. LFO'erna ligger på samma plats som Bass Drum och Snare Drum, 1 respektive 2. På LFO 1 har du följande uppmappning:

Tune = LFO-vågform
Pitch = Mod destination
decay = Intensitet
Harmonics = Frekvens
Pulse = Midisync eller ej

Sätt pitch/destination till Htu så modulerar du HH tune. Och dra på intensiteten.

nej nej nej...

använder lfo2, adresserar moduleringen för hhtune, vrider på både intensiviteten och frekvensen..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-14 13:32

Såhär låter det för mig då jag gör precis som du säger att du gör. Det låter alltså inte såhär för dig? I så fall bör du nog kontakta Jomox.

så ska de låta!
o så låter det inte alls

om det går uppdatera os kanske det blir i sin ordning tänker jag, men om d går vettefan..

hör även att du oxå har lite sus i signalen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-14 13:40

Suset kommer från mixerbordet...eller vänta nu...en mikrofon var på också...hehe...det är nog laptopfläkten som gått in i mikrofonen och vidare in i ett gigantiskt reverb.

1
Bevaka tråden