Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Någon som har tips på företag som tillhandahåller helpdesk för företag (installation av system utifrån en viss kravspecifikation, felsökning, användarsupport) för blandad miljö Windows / OS X?
Jag ska givetvis hör med respektive företag (tack för tipsen) men Gothia verkar vara väldigt inriktad på tidningsproduktion/CMS/OS X? Hur ser det ut med kompetensen när det gäller Windows och andra områden än just de delar som de tar upp på deras hemsida?
När jag har haft med Gothia att göra har det alltid gällt problem i blandad miljö, det brukar dom kunna lösa. När det gäller renodlad helpdesk vet jag inte, men det är säkert något dom kan ordna.
Hej, Patrik på Kisel här. Vi har ingen egen traditionell helpdesk för "1st line support" som det kallas. Det beror på att våra kunder är vana att ha en personlig kontakt med våra tekniker och inte vill sitta och ringa till en helpdesk. Blandmiljöer är vi dock experter på.
Jag tror inte att någon av våra kära konkurrenter som jobbar inom blandmiljöer (Dicom, Excanto, MacSupport m.fl) har en egen helpdesk. Vanligast är nog att man har en underleverantör som sköter om eventuella helpdesk-tjänster.
Någon som har tips på företag som tillhandahåller helpdesk för företag (installation av system utifrån en viss kravspecifikation, felsökning, användarsupport) för blandad miljö Windows / OS X?
Vet inte om detta fortfarande är aktuellt men jag tror att vi på excanto kan vara till hjälp, vi gör precis detta. Ring oss på 08-545 726 00 om du vill har mer info.
Ursprungligen av patrik_kisel:
Jag tror inte att någon av våra kära konkurrenter som jobbar inom blandmiljöer (Dicom, Excanto, MacSupport m.fl) har en egen helpdesk. Vanligast är nog att man har en underleverantör som sköter om eventuella helpdesk-tjänster.