Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaking hjälp

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ny ipod touch 8gb och funderar på att jailbreaka den. Eftersom den har version 1.1.3 så får jag väl dra ner den till 1.1.1 genon itunes? Sedan surfar jag in på jailbreakme.com på touchen och instalerar appsnapp. E detta allt man behöver göra?

Kan man fortfarande använda itunes och synka med efter man har jailbreakat den?

Kan han ha version 1.1.1 eller måste man uppgradera den till 1.1.2 eller 1.1.3?

Va är skillnaden på versionerna 1.1.1 osv?

Hur säkert är de?

Om man återställer kan typ Apple se att den har varit jailbreakad?

Förstår inte inte detta me SDK? Är de värt att vänta några veckor och se vad som händer?

Mkt tacksam för svar.
Mvh Victor

  • Medlem
  • 2008-02-13 21:58

Hej och välkommen till 99.se!

Jag tycker att du ska läsa på lite först. Mycket av det du frågar är vanliga frågor här. Sök även på iPhonedelen eftersom mycket är gemensamt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-13 22:27

Det är en intressant fråga... själv har jag 1.1.2 och försöker downgrada men iTunes säger ifrån stenhårt.. har provat ladda hem flera olika ver. av "1.1.1" firmwaren.. dock funkar det inte alls!

Frågan är ju.. om jag genom iTunes kör in ver. 1.1.3.. kan jag då sedan downgrada till 1.1.1??

Tacksam för alla svar!

Undrar vad skillnaden är på de jailbreakade versionerna. E de olika apps till varje? Kan man behålla version 1.1.1 eller ska man jailbreaka 1.1.2 eller 1.1.3 . Hittar inget bra när jag söker

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-14 18:15

Det spelar ingen roll, jag har jailbreakat min 1.1.2. Tror dock att färre apps etc funkar till 1.1.3 version, dock inte säker. Bara att nedgradera till version 1.1.1 sedan jailbreaka den, efter det uppgraderar du igen till 1.1.2
Är hur nöjd som helst sen jag jailbreaka min, finns hur mycket som helst att göra. Ett tips till alla är att ha customize, hur kung program som helst man kan ändra i stort sett allt i sin ipod, från main slider, unlock slider, bakgrund, batteri symboler etc etc... även NES emulatorn och GBA är roliga grejer, sedan finns det såklart massor med fler apps som är bra! Men då skulle detta inlägg bli för långt

Tack för svaret. Men kan man ha iphones appen typ mail, maps på jailbreakad verison 1.1.1 och 1.1.2. Spelar det någon större roll om man uppgraderar från 1.1.1 till 1.1.2. Vad blir skillnaderna?

Skit i de gamla. Ny e den jailbreakad och har verison 1.1.1. Hur gör man så den ''voblar'' och så man kan flytta runt iconerna? Har instalerat summerboard old.

Senast redigerat 2008-02-14 22:41
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-14 22:53

Ja iPhone appsen funkar på 1.1.2, men jag vet inte hur det är på 1.1.1. Men uppgradera till 1.1.2, lika bra! Går snabbt att göra också... Menar du App slider? Den som "slider" ikonerna? Om fallet är så kolla denna tutorial: http://youtube.com/watch?v=dkQgthHtxOI

Ne jag menar som de är på januari uppgraderingen. Så man kan flytta runt sina apps. Iphone appsen funkar på 1.1.1 btw
Som denna: http://www.youtube.com/watch?v=mc6Qzca0tfw&feature=related
Skulle ocks¨vija få music quiz. Va finns de? Får inte heller themes att funka. Har laddat ner några å sen går jag inte i summerboard och väljer men det händer inget.

Senast redigerat 2008-02-14 23:46

Undrar fortfarande om hur man få den som är på januari uppgraderingen. Så man kan flytta runt sina apps.
Som denna: http://www.youtube.com/watch?v=mc6Qz...eature=related
I customize på springboard kan man ju ändra typ olika texter typ som slide to unlock. Dett funkar ju endast om man har engelska som språk? har sett nån som ändrat texten i vänstra hörnet där det står ipod. ur gör man det?

Vafan, jailbreakme.com funkar inte för mig. Antar att den är nere just nu. Finns det något annat sätt att jailbreaka en 1.1.1a?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 01:57
Ursprungligen av jesseboi:

Vafan, jailbreakme.com funkar inte för mig. Antar att den är nere just nu. Finns det något annat sätt att jailbreaka en 1.1.1a?

Kolla här! KLICK

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 01:59
Ursprungligen av Hr.Egnell:

Undrar fortfarande om hur man få den som är på januari uppgraderingen. Så man kan flytta runt sina apps.
Som denna: http://www.youtube.com/watch?v=mc6Qz...eature=related
I customize på springboard kan man ju ändra typ olika texter typ som slide to unlock. Dett funkar ju endast om man har engelska som språk? har sett nån som ändrat texten i vänstra hörnet där det står ipod. ur gör man det?

och här.. KLICK!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-03 15:34

I tidigare inlägg står det om sliders (ipod touch). Har kollat på länkarna hur man byter sliders men jag lyckas inte byta tillbaka till orginal slidern. Är det någon som vet hur man gör?, vilket paket i installern behöver man välja eller behöver man återställa ipoden för att få tillbaka orginal ikonerna?

Vore tacksam för svar

1
Bevaka tråden