Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-brännare & Firewire hårdisk. Mac & NT

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att vi har fem datorer. 3 st G4 powermac 400-500Mhz med Mac OS X 10.2. Samt 2st P3or burkar med Windows 2000. (både macarna och win burkarna har Firewire)
Nu är det så att jag skulle vilja ha en bärbara firewire hårdisk och en bärbara DVD-brännare, dvdn ska gärna klara båda standarna RW - +.
Hårdisken och DVDn ska användas till både Macen och PCn. Jag ska alltså flytta runt dem och använda dem på alla fem maskinerna.
Är detta möjligt?
Om det är det, vad rekomenderar ni för hårdisk respektive DVD-brännare? Programvara?
Tacksam för svar.

Någon...

Jag ska hjälpa dig att sparka upp tråden en bit.

Om du kan tänka dig att bränna från OS9 (usch!) så kanske en IOMEGA CD-RW 40X/12X/48X EXTERN FIREWIRE från dustin.se kan funka? (1695 ex moms)

Vad det gäller hårddisken så funkar vilken som helst bara du formaterar den som FAT32.
DVDn har jag ingen koll man kan tänka mig att alla som funkar till OS X funkar till Win.

Okej, det låter ju bra med hårdisken i alla fall.
´Men jag har ingen lust att bränna i OS 9. Så man skulle ha fått tag i en DVD brännare som går att köra både med Mac OS X och Windows NT.

1
Bevaka tråden