Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ziphone 2.1 bug Varning!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 10:31

Läste runt på hackint0sh och Zibris blogg där samtliga bekräftar att det finns en bugg med ziphone 2.1. Tydligen så "kraschar" man luren om man tar bort Zibris Blogg icon som installeras.
telefonen låser sig om man installerar någon app efter att man tagit bort iconen. Jag har inte haft några problem med det, men min telefon var aktiverad och jailbreakad i någon dag innan jag gjorde unlock. Får se om det strular sen.

Här är hackint0sh tråden om detta: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=30085

Kör med ziphone 2.2 istället. Den ska vara fri från denna bugg

Senast redigerat 2008-02-15 12:42
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 10:48

Hoppsan, bra att veta. Tack!
Undrar hur man uppgraderar då när man kört med 2,1versionen???

Ursprungligen av Jedsler:

Läste runt på hackint0sh och Zibris blogg där samtliga bekräftar att det finns en bugg med ziphone 2.1. Tydligen så brickar man luren om man tar bort Zibris Blogg icon som installeras.
telefonen låser sig om man installerar någon app efter att man tagit bort iconen. Jag har inte haft några problem med det, men min telefon var aktiverad och jailbreakad i någon dag innan jag gjorde unlock. Får se om det strular sen.

Här är hackint0sh tråden om detta: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=30085

Kör med ziphone 2.2 istället. Den ska vara fri från denna bugg

Jag kan intyga.
Jag provade med Ziphone 2.1 igår och så fort jag installerade något app hängde sig hela iPhonen.
Men nu har jag kört med 2.2 och allt verkar funka jätte bra.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 12:13

För mig är att bricka när man sabbar prylen så totalt att man aldrig kan få igång den igen. Det var inte det som åsyftades här?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 12:28
Ursprungligen av wat:

För mig är att bricka när man sabbar prylen så totalt att man aldrig kan få igång den igen. Det var inte det som åsyftades här?

Jag håller med wat. Din iPhone går att rädda så jag skulle nog påstå att du kraschar din iPhone och måste göra en restore för att få den att fungera igen.

//Rob

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 12:40

jajaja skit samma.. Jag skrev bara om det som stod på hackint0sh eftersom alla här inte läser där.

Senast redigerat 2008-02-15 12:58
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 14:48

Bra hursomhelst att det kom fram....Annars kanske jag hade blivit drabbad..
http://www.ziphone.org är ju utvecklarens sida där man kan kolla lite också.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 22:49
Ursprungligen av Jedsler:

jajaja skit samma.. Jag skrev bara om det som stod på hackint0sh eftersom alla här inte läser där.

Ja alltså, det där ordet är ju knappats med i SAOB och därför finns det ju ingen klar definition. Jag bara undrade lite över vilken betydelse det hade i detta fallet.

1
Bevaka tråden