Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken guide till OTB 1.1.2 med turbosim?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har förstått att det finns olika sätt att uppgradera och har inte hittat nåt direkt svar på min fråga som lyder; vilken guide ska man använda?

jag vill fortf kunna använda mitt turbosim, vill inte använda gunlock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 17:10

Jag ställer mig också i kön och vill veta. (Fast jag kan tänka mig att köra gunlock). Det känns inte som om det finns något konkret svar på det här. Eller har alla bara slängt sina turbosims och tutat och kört?

Är det bara så att man sätter i telefonen - restorar till 1.1.3 och sedan kör ZiPhone? Är det så enkelt?

Ursprungligen av zthee:

Är det bara så att man sätter i telefonen - restorar till 1.1.3 och sedan kör ZiPhone? Är det så enkelt?

Ja, precis så enkelt är det.

Liten fråga, varför vill du tvunget köra med ditt turbo-sim?
Om du vill det är det ju bara att sätta i och använda det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 17:41
Ursprungligen av antn0833:

Har förstått att det finns olika sätt att uppgradera och har inte hittat nåt direkt svar på min fråga som lyder; vilken guide ska man använda?

jag vill fortf kunna använda mitt turbosim, vill inte använda gunlock

Det går inte med 1.1.3 eftersom 1.1.3 på en 4.6 BL spärrar turbosim korten. Det enda som du kan göra är att installera 1.1.2. Med ziphone kan du jailbreaka och aktivera 1.1.2 och anvnda turbosim kortet men jag ser faktiskt ingen fördel.

//Rob

Ursprungligen av Simon Blommegård:

Ja, precis så enkelt är det.

Liten fråga, varför vill du tvunget köra med ditt turbo-sim?
Om du vill det är det ju bara att sätta i och använda det.

eftersom mitt andra simkort är sönderklippt känns det jobbigt att beställa ett nytt bara den simpla anledningen. men då gör jag väl som det ovan förklaras:

kastar turbosim
uppgraderar till 1.1.3 (eller måste man restora?)
kör ziphone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 19:19

Ja, men då får man väl ta och slänga ut det extra simkortet

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 19:45

En fråga till; ska man låta sitt vanliga simkort sitta i? Eller ska man sätta i AT&T-kortet?

Så plocka ur turbosim.
Sätta i telefonen.
Trycka restore.
Avsluta iTunes och sedan köra instruktionerna för ZiPhone.

Jag känner att det kanske är lite onödigt att fråga här (då det förmodligen står på andra ställen?) men jag misstänker att det är fler än jag som sitter med sina på klistrade simkort och undrar vad vi ska göra. Så det här är kanske en bra samlingstråd för de förlorade själarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 20:08

Det spelar ingen roll vilket kort sitter i.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 13:05

Gör en restore, alla har gjort det så det verkar säkrare. Sen bara ziphone, det absolut lättaste sättet hittils för att låsa upp en iphone

1
Bevaka tråden