Jag söker en billig, men framförallt energisnål hårdisklåda med lite godis inbyggt.
Jag behöver framförallt en NAS (helst ethernet, wifi går i nödfall) med inbyggd torrent-klient, men det vore perfekt om den även klarar de vanliga media-formaten (både ljud och bild).
Ett STORT plus är också USB2-anslutningar för ytterligare hårdiskar.
Jag har tittat lite (inwarehouse) men inte hittat något som helt uppfyller mina behov.
Jag skulle kunna tänka mig en kombination av två enheter, dvs en mediaspelare + en NAS+torrent-låda, men dessa måste då kunna fungera helt utan ytterligare enheter tex dator, mer än för konfiguration/installation.
Jag försöker främst tänka energi-effektivt, så jag ska altså skrota min nuvarande "NAS/torrent/media-spelare" powermac g4 i förmån för en extra laptop + en NAS, som sammanlagt drar långt mindre watt än min g4.
Eftersom jag är ganska specifik i mina krav men samtidigt inte riktigt vet vad jag letar efter så ställer jag därför frågan här.
Här är en som jag hittade på inwarehouse som spelar lite på ha-begäret, men finns det andra alternativ?
och vad är isåfall lämplig media-spelare som lirar med UPnP?