Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råkade radera (ersätta) iPhone kontakter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 22:33

Snälla hjälp mig

"Råkade" via iTunes ersätta alla kontakter med från nyformaterade macbookens tomma adressbok. Måste ha läst för snabbt eller något eftersom alla mina kontakter...detaljerade med adresser, bilder, etc. försvann från iPhonen och de kopierades inte heller till datorn.

Va gör jag nu?

Ge mig snälla så många råd som möjligt...har inga kopior av mina kontakter någonstans

MVH

Valentin

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 22:40

Har du möjligen nån backup på nån annan telefon, eller i nån fil? Annars är du garanterat rökt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 22:47
Ursprungligen av wat:

Har du möjligen nån backup på nån annan telefon, eller i nån fil? Annars är du garanterat rökt.

Nej, har dessvärre inte någon backup fil...och iTunes backupen finns ju inte eftersom jag formaterat datorn och därmed iPhone :S

fan måste ju gå att lösa på något sätt. Allt ska ju gå att ånga på något sätt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 23:15

Problemet är ju att jag trodde att den skulle kopiera kontakterna från telefonen till datorn men den gjorde tvärtom och kopierade tomma adressboken till iPhonen samtidigt som den tog bort alla kontakterna :S

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 13:29

den gjorde samma för mig. Hade som tur var backup. Blev jävligt förbannad eftersom alternativet att ersätta info på iphone INTE var i kryssat. Har syncat tidigare med tom outlook adress bok och det har funkat bra men nu sist sket det sig.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-18 11:33

Om du har kontakterna lagrade på ditt SIM-kort så kan du testa att installera iSIM från installer och kopiera dom till telefonen. Det kan hjälpa, men inte om dom inte ligger på ditt SIM.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2008-11-10 17:32

Min Iphone har jag gjort om flera gånger den funkar bra men sen när itunes vill lägga säkerhhets kopia på iphone den börjar som det ska , efter den bootat om den står bara hakar ock hakar det går inte att få gunka telefonen.
Kan nån hjälpa mig med det. Jag vill inte förlora alla mina kontakter.
Eller om nån vet vart itunes lägger säkerhetskopian på datorn so jag kan kopiera det och göra om itunes på nytt.
Mvh Mr. Desperados

Ursprungligen av golug:

Min Iphone har jag gjort om flera gånger den funkar bra men sen när itunes vill lägga säkerhhets kopia på iphone den börjar som det ska , efter den bootat om den står bara hakar ock hakar det går inte att få gunka telefonen.
Kan nån hjälpa mig med det. Jag vill inte förlora alla mina kontakter.
Eller om nån vet vart itunes lägger säkerhetskopian på datorn so jag kan kopiera det och göra om itunes på nytt.
Mvh Mr. Desperados

Om du har Mac ligger filerna i Finder ➽ Musik ➽ iTunes ➽ Mobile Applications och iTunes Music

1
Bevaka tråden