Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone 2.0 ute nu!

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av 4sprung:

<5 min. Allt fungerar utan problem, positionering, youtube, younameit..
Sitter nu med den första fungerande luren utav tre från nysprättade kartonger [köpta i NY i går]. Körde ziPhone 2.2 - BSD - Community S - Full Swephone. Nu blir dottern och kollegorna glada!

Vilka växlar körde du ziPhone med? Jag har sett lite olika bud, antingen med eller utan -b (baseband-nedgradering som jag förstått det)?

Ursprungligen av psychozz:

Vilka växlar körde du ziPhone med? Jag har sett lite olika bud, antingen med eller utan -b (baseband-nedgradering som jag förstått det)?

Que, vet inte vad 'växlar' är tyvärr.
Jag nedgraderade inte baseband iaf . Men på den 3:e luren idag funkar inte youtube av ngn anledning [två serienummer från den innan som zimmade perfekt minuten innan, go figure.. ] .
Skumt, trodde den buggen var borta i 2.2, allt annat ok.

Ursprungligen av 4sprung:

Que, vet inte vad 'växlar' är tyvärr.
Jag nedgraderade inte baseband iaf.

Ok, antar att du körde GUI-versionen då... Man jag fick jag svar på min fråga iaf Tack!

psychozz
Ok, antar att du körde GUI-versionen då... Man jag fick jag svar på min fråga iaf Tack!

Aha, just de GUI, senaste nerladdat från Zibris blogg, stämmer. Låste upp en till, fick problem med youtube igen. Ställde bara om tid manuellt så hoppade youtube igång på båda lurarna som haft problem:D . Kul syssla i s;)lskenet!

Ursprungligen av 4sprung:

Ställde bara om tid manuellt så hoppade youtube igång på båda lurarna som haft problem

Hur menar du då? Ändrade du tidsformatet eller var tiden felinställd?

Tiden var 2016 på sommaren. Youtube kunde inte boota fm pga att den söker 'mest visade' osv, videon. Ställde om klockan till manuellt, ställde in tiden/kalendern som står på Cupertino CA oob, sedan auto igen och då visste youtube vad som var 'i blickfånget'.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-16 02:17

Jag har nedgraderat BL, Men får inte Google maps funktionen att "hitta mig".
Någon som vet vad felet är?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 11:23

är jag den enda som inte får ziphone att funka??? har en 1.0.2 som e upplåst till 1.1.2 o nu uppdaterade ja till 1.1.3 visa itunes o skulle köra ziphone.. vill varken funka i windows eller macos. den har stått på wait 45" nu i 15min

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 11:53

Fastnar på searching for iphone. Vad ska man göra så att den hittar iphonen?
Har inte itunes installerat. Kan det vara det ?

Ursprungligen av Gram:

Fastnar på searching for iphone. Vad ska man göra så att den hittar iphonen?
Har inte itunes installerat. Kan det vara det ?

ja, det är garanterat det som är problemet

Tycker de senare ziphones är mkt buggigare än de tidigare.

hej alla jag hajjar inte ett piss massa jäkla förkortningar hit och dit en oob 1.1.1 ob1.1.3 blablabla jag har huvudvärk och fattar inte ett dugg:P

jag har en 1.1.1 och halv krachad och vill uppdatera den till 1.1.3...

hur vet jag var jag har för bootload (hette det så ?) vad behöver jag göra ?
kan någon skriva en halv idiot säker instruktion? med länkar jätte gärna !

snälla kan någon lägga 5-10 minuter på det här!

tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 21:57

Någon som vet om 2.3 fixar 10.4.xx problemet?

Kan någon förklar skillnaden mellan Ziphone och den metod som ligger här...
http://ijailbreak.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 22:16
Ursprungligen av The_Morgue:

Kan någon förklar skillnaden mellan Ziphone och den metod som ligger här...
http://ijailbreak.com/

Ijailbreak är i grund och botten ziphone. Bara med ett eget gui. Ziphone uppdateras oftare.

//Rob

någon som vet vad Verbose

snälla hjälp mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 22:31
Ursprungligen av stephan__4:

någon som vet vad Verbose

snälla hjälp mig!

Du använder en gammal version. Använd ziphone 2.2 eller 2.3.

//Rob

nu är det så att idioten jag uppdaterade och körde ziphone 2.3 sen efter det startades den i itnues och där kommer det upp att jag måste activera den

vad ska jag göra nu ? vad har jag gjort för fel ?

glömde verbose.. men vad är det? kan jag fixa det här på nått sätt ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 22:40
Ursprungligen av stephan__4:

nu är det så att idioten jag uppdaterade och körde ziphone 2.3 sen efter det startades den i itnues och där kommer det upp att jag måste activera den

vad ska jag göra nu ? vad har jag gjort för fel ?

glömde verbose.. men vad är det? kan jag fixa det här på nått sätt ?

Verbose är alltid på sen ziphone 2.1. Nedgraderade du bootloadern kanske?

Ziphone 2.3 kan nu allt till och med koka kaffe...

//Rob

joo det råkade jag nog göra:/..
jag kan ta imot samtal men jag kan inte göra något annat:S.
så allt jag behöver göra är att få den aktiverad och det har jag försökt att göra efter med ziphone fast jag får det inte att funka:(..

ifall du lyckas hjälpa mig belatar jag fan dig :D!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 23:37
Ursprungligen av stephan__4:

joo det råkade jag nog göra:/..
jag kan ta imot samtal men jag kan inte göra något annat:S.
så allt jag behöver göra är att få den aktiverad och det har jag försökt att göra efter med ziphone fast jag får det inte att funka:(..

ifall du lyckas hjälpa mig belatar jag fan dig :D!

Det är inte så svårt. Ladda ner ziphone 2.3. Om du använder Mac OS X måste du ha Leopard.

Koppla ur iPhonen från datorn. Stäng av iPhonen. Koppla in den till datorn men håll ner home knappen. Efter ca 5 sek så ser du på skärmen iTunes logo och en kabel. Släpp home knappen.

iTunes kommer att hitta din iPhone nu och säga att den är i återstllnings läge. Klicka ok och välj återställ. Efter några minuter ska 1.1.3 installationen vara färdig.

Starta ZiPhone 2.3 och välj active, jailbreak och unlock. När du har kört det så startat iPhone om och den ska vara upplåst, jailbreakad och aktiverad.

//Rob

Jag fick det att funka wohooooo jag installerade om iphonen och sedan körde jag ziphone och kryssade i activet, unlock och jail break

allt funkar

Ursprungligen av stephan__4:

Jag fick det att funka wohooooo jag installerade om iphonen och sedan körde jag ziphone och kryssade i activet, unlock och jail break

allt funkar

Är det så enkelt alltså?

#1 Restore i iTunes
#2 Öppna ZiPhone 2.3 (Och kryssade i activate, unlock, jailbreak och klicka "start" )

Färdigt? Behöver man inte klicka i något under "Advanced"? (Om man har en 1.1.1)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-17 20:54
Ursprungligen av alomolife:

Är det så enkelt alltså?

#1 Restore i iTunes
#2 Öppna ZiPhone 2.3 (Och kryssade i activate, unlock, jailbreak och klicka "start" )

Färdigt? Behöver man inte klicka i något under "Advanced"? (Om man har en 1.1.1)

Det är så enkelt!

Vad är det som förbättras i de olika versionerna? Verkar ju komma nya hela tiden. Ifall jag använder 2.3 idag och det fungerar får jag mer funktioner bättre stabilitet i 2.6 om några dagar och måste jag göra om proceduren då? har aldrig sett uppdateringar i denna takt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 04:37

Han lägger till nya funktioner annars ändras inte mycket om det fungerar för dig måste du inte installera om allt när en ny version av ziphone kommer.

2.3 fungerar nu i Tiger och du kan tex använda ziphone för att försätta iphone i återställningsläget eller för att ta den tillbaka till normala läget och kan nu t o m koka kaffe.

//Rob

ZiPhone v2.3 by Zibri. http://www.ziphone.org
Source code available at: http://www.iphone-elite.org

Usage: ziphone [-b] [-e] [-u] [-a] [-j] [-R] [-D] [-i imei]
-b: Downgrade bootloader and flash/unlock 4.03
-u: Unlock (any version)
-a: Activate
-j: Jailbreak
-i: Change imei (any version)
-e: iErase BL 3.9 baseband
-D: Enter DFU Mode.
-R: Enter Recovery Mode.
-N: Exit Recovery Mode (normal boot).
-C: Make coffee.

Senast redigerat 2008-02-17 05:22

Bara en fråga jag inte sett svar på; vad är skillnaden mellan DFU mode och recovery mode?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 09:21
Ursprungligen av psychozz:

Bara en fråga jag inte sett svar på; vad är skillnaden mellan DFU mode och recovery mode?

DFU (Device Firmware Update) - skärmen är svart.
Recover - skärmen visar en iTunes ikon och USB kabel.

//Rob

Kan inte bestämma mig om det är värt besväret att uppdatera til 1.1.3 och köra Ziphone2.3 på min softupplåsta 1.1.2OOB.
Från 2.3 readme:

Ziphone version 2.3 (16th Feb 2008)
For a full restore do:
ziphone -D
then run itunes and restore to 1.1.3 (or 1.1.2 if you like)
then at the end of restore run ziphone again:
ziphone -b -a -j
if you already used ziphone on your phone, you can skip the above command and issue only:
ziphone -a -j (after the restore)
If you find any missing icons.. or the iphone is "strange" it's because of a WRONG backup in iTunes.
So, do not RESTORE a backup and set the iPhone as a NEW PHONE.

(This problem happens if you backed up things from a 'soft updated' iphone with 'dev team method'.)

Har ngn som gjort detta rapportera om för/nackdelar?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 10:13
Ursprungligen av 4sprung:

Kan inte bestämma mig om det är värt besväret att uppdatera til 1.1.3 och köra Ziphone2.3 på min softupplåsta 1.1.2OOB.
Från 2.3 readme:

Ziphone version 2.3 (16th Feb 2008)
For a full restore do:
ziphone -D
then run itunes and restore to 1.1.3 (or 1.1.2 if you like)
then at the end of restore run ziphone again:
ziphone -b -a -j
if you already used ziphone on your phone, you can skip the above command and issue only:
ziphone -a -j (after the restore)
If you find any missing icons.. or the iphone is "strange" it's because of a WRONG backup in iTunes.
So, do not RESTORE a backup and set the iPhone as a NEW PHONE.

(This problem happens if you backed up things from a 'soft updated' iphone with 'dev team method'.)

Har ngn som gjort detta rapportera om för/nackdelar?

Du behöver inte göra en full återställning. Det räcker oftast att du gör en vanlig update i iTunes. Du måste göra jailbreak, aktivering och upplåsning igen. Men har du använt en annan metod tidigare för att låsa upp telefonen är det säkrare att göra en restore.

Du måste inte använda ziphone för det men det gör det enklare att starta telefonen i riktiga modus. Jag vet inte hur många som har skrivit här i forumet och sagt återställningen fungerar inte pga fel typ 1.

//Rob

Tack Robo-X, men nu är jag (ännu mer) förvirrad. Jag var väl lite vag i min beskrivning..
Jag har alltså kört geohots unlock gnm installern i en 1.1.2OOB (fd turbosim) då borde väl följande gälla för mig nu?:

So, do not RESTORE a backup and set the iPhone as a NEW PHONE.
(This problem happens if you backed up things from a 'soft updated' iphone with 'dev team method'.)


Är det ngt jag inte fattat?

Bevaka tråden