Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte "flippa" springboard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en återställning till 1.1.2 kan jag inte längre byta springboard. När jag från en ren telefon installerar lite smått och gott från Installer utökas inte arbetsytan till två skärmar. Nu kommer jag alltså inte åt installern längre då den trängts bort. Vad beror detta på?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-16 14:11
Ursprungligen av gangsta_erik:

Efter en återställning till 1.1.2 kan jag inte längre byta springboard. När jag från en ren telefon installerar lite smått och gott från Installer utökas inte arbetsytan till två skärmar. Nu kommer jag alltså inte åt installern längre då den trängts bort. Vad beror detta på?

Den funktionen finns väl bara som Summerboard om du har lägre version än 1.1.3, tror jag.

Aha, det förklara ju ett och annat. Finns det något sätt att starta Installer utan att ha tillgång till ikonen? Jag hann installera SSH.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-16 15:54

Gå in på telefonen via SSH med något trevligt program (Cyperduck, Fugu eller WinSCP) och ta bort något tredjepartsprogram (i /Applications), jag antar att du har minst 2 installerade utöver de ordinarieprogrammen + SSH-programmet. Ta alltså inte bort något av de ordinarie programmen. När du tagit bort den manuellt startar du om telefonen. Har du installerat programmet genom Installer finns det förmodligen kvar där, och då får du redigera Installers program-lista manuellt. Sök här i forumet efter Installer plist eller nåt.

Jag tar inte ansvar för något du gör, så skyll inte på mig. Det jag skrivit ovan tycker jag borde funka, men jag kan naturligtvis inte garantera det!

1
Bevaka tråden