Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone 2.0 ute nu!

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det verkar inte som att de senaste versionerna av varken iJailbreak eller ZiPhone fungerar med OS X 10.4

Ha detta i åtanke när ni skall låsa upp. Jag fick lite huvudbry när jag satte igång med lur nr 3 och inte fick den att funka.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 16:52

Jag gillar också hal is.

OTB 1.1.1 (BL 39)

uppgraderade till 1.1.3 i itunes
ziphone -a -j -u -v

Funkade smärtfritt, återkommer med rapport senare om hur stabilt det är.

EDIT: Kanske ska tillägga att jag körde ziphone under Win XP, rapporter på nätet verkar göra gällande att det är stabilare.

Senast redigerat 2008-02-14 17:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 17:01
Ursprungligen av rhesus:

Jag gillar också hal is.

OTB 1.1.1 (BL 39)

uppgraderade till 1.1.3 i itunes
ziphone -a -j -u -v

Funkade smärtfritt, återkommer med rapport senare om hur stabilt det är.

Vilken iTunes hade ni (rhesus och wat), har hört att det inte ska spela ngn större roll med ZiPhone men man börjar bli lite nojig.. Har följt 99.se/iphone konstant i 1 månad och på lördag får jag förhoppningsvis min 1.1.3otb. Då smäller det, funderar på att köra på PC också då det verkar stabilare..

Tack för ett grymt forum!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:46
Ursprungligen av seemon:

Vilken iTunes hade ni (rhesus och wat), har hört att det inte ska spela ngn större roll med ZiPhone men man börjar bli lite nojig.. Har följt 99.se/iphone konstant i 1 månad och på lördag får jag förhoppningsvis min 1.1.3otb. Då smäller det, funderar på att köra på PC också då det verkar stabilare..

Tack för ett grymt forum!

Den senaste versionen av ziphone 2.0 fungerar med iTunes 7.6.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:48
Ursprungligen av seemon:

Vilken iTunes hade ni (rhesus och wat),

7.6 (Win)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:50
Ursprungligen av rhesus:

Jag gillar också hal is.

OTB 1.1.1 (BL 39)

uppgraderade till 1.1.3 i itunes
ziphone -a -j -u -v

Funkade smärtfritt, återkommer med rapport senare om hur stabilt det är.

Det som du gjorde är rena barnleken. Du gjorde inte en bl nedgradering eftersom du redan har 3.9. Vad wat gjorde kräver att man har tungan rätt i mun och lite tokig måsta man oxå vara.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:01
Ursprungligen av Robo-X:

Det som du gjorde är rena barnleken. Du gjorde inte en bl nedgradering eftersom du redan har 3.9. Vad wat gjorde kräver att man har tungan rätt i mun och lite tokig måsta man oxå vara.

//Rob

Ja jag vet att den inte nedgraderade bootloadern och det var inte menat som någon form av skryt så tagga ned lite. Rätt kass attityd om du frågar mig iaf.

Anledningen till att jag postade det var att forumet är fullt av frågor från folk som inte vet om de vågar uppgradera sina 1.1.1 och om ziPhone unlockar BL 3.9 eller inte.

Sen barnlek och barnlek, visst är det löjligt enkelt men vissa lyckas ju sabba sina telefoner mer eller mindre tilfälligt iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:43
Ursprungligen av rhesus:

Ja jag vet att den inte nedgraderade bootloadern och det var inte menat som någon form av skryt så tagga ned lite. Rätt kass attityd om du frågar mig iaf.

Anledningen till att jag postade det var att forumet är fullt av frågor från folk som inte vet om de vågar uppgradera sina 1.1.1 och om ziPhone unlockar BL 3.9 eller inte.

Sen barnlek och barnlek, visst är det löjligt enkelt men vissa lyckas ju sabba sina telefoner mer eller mindre tilfälligt iaf.

Det var inte min mening att hoppa på dig. Om du tyckte det så ber jag om ursäkt. Det var så att du jämförde din uppdatering av din iPhone med wats nedgradering av BL. Det var det jag syftade på i mitt tillägg, ingenting annat.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 19:36
Ursprungligen av Robo-X:

Det var så att du jämförde din uppdatering av din iPhone med wats nedgradering av BL.

//Rob

Det var inte meningen, jag är medveten om skillnaden. Flasha om bootloader är scary shit, sånt man gör på någona annans telefon, inte sin egen

Nåja nog om det. Ursäkten godtagen. Fan vilka nördar vi är förresten som tjafsar om bootloaders...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 19:50
Ursprungligen av rhesus:

Nåja nog om det. Ursäkten godtagen. Fan vilka nördar vi är förresten som tjafsar om bootloaders...

Ja det stämmer

Ursprungligen av cin:

Uppdaterade just min 1.1.1OOB.

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. Bli orolig eftersom du inte kan ringa.
3. Gå till Win burk. (Jag gjorde det eftersom det står att unlock endast fungerar med Win på 3.9)
4. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
5. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
6. Njut av häftig matirx text på iPhonen
7. Inse hur häftigt den är att kunna flytta ikoner!

Hela grejen tog mindre än en haltimma. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

3. stämmer inte. Det går lika bra att köra från Mac.

Annars så stämmer allt.

//Rob

Ursprungligen av rhesus:

Ja jag vet att den inte nedgraderade bootloadern och det var inte menat som någon form av skryt så tagga ned lite. Rätt kass attityd om du frågar mig iaf.

Pratet om hal is från min sidan handlade bara om att nedgradera bootloadern, inget annat, det var nog därav kommentaren från honom kom.

Edit: Såg att det var utrett redan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:41

ska ge mig på en 1.1.1 -> 1.1.3 återkommer med status, rhesus du har inga probs med access till filesystem så at tinte foton lagras med kameran etc?

läst om sånt jobbigt....

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-02-14 18:59

Uppdaterade just min 1.1.1OOB.

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. Bli orolig eftersom du inte kan ringa.
3. Gå till Win burk. (Jag gjorde det eftersom det står att unlock endast fungerar med Win på 3.9)
4. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
5. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
6. Njut av häftig matirx text på iPhonen
7. Inse hur häftigt den är att kunna flytta ikoner!

Hela grejen tog mindre än en haltimma. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 19:09

so far so good bootar upp iaf me wiggly icoons

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 19:11

grymt bra beskrivning av cin, exakt så

dock verkar community sources lite overloadad, går inte refresha i instllern ehee

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-17 16:31

Hjälp mej aldrig mer!!!

Efter femtioelva sorger och lika många bedrövelser... uppmuntrande tillrop härifrån forumet som, givna i all välvilja, emellanåt varit värdefulla: Nu går luren som den ska! Inga bekymmer i min mobiltelefonvärld längre!

Om det nu är så att jag får för mej att pilla i den utan att jag kan ange ytterligt goda skäl så förtjänar jag inte ytterligare hjälp!!!

Nu ska jag låta luren vara i fred. Jag ska alltså inte ges hjälp om jag ställer till det före nästa stora uppdatering av firmware dimper ner. Om jag tjorvat till det innan det så ska jag ta mitt straff med hänvisning till detta inlägg!!!

Jag kan bara rapportera att jag hade alla itunes proccesser dödade när jag fixade min 1.1.2otb med "ziphone -v -a -j -u" NO PROBS

GUIDE TILL 1.1.2OTB ZiPhone 2.0

Kan väl lägga till lite (min guide som fungerade för mig, inga garantier):

Denna guide bör fungera på alla iPhones, även ex. 1.1.1 uppdaterade till 1.1.3.

1. Gjorde restore i itunes till 1.1.3 från 1.1.2otb
2. Fixa Ziphone Ladda här
3. Stängde av itunes helt och hållet, alla processer ( vet inte om detta spelar nån roll)
4. Satte iphonen i restore mode genom att hålla home knappen och sätta gfast den i dockan
5. Körde ziphone via cmd med komandot "ziphone -v -a -j -u"
6. Tog cirka 2 minuter sen rebootade telefonen och allt funkade som det skulle.

OBS. Jag behövde inte lägga till något iWorld eller liknande det funkade kanon utan. (Från annan tråd så fick jag reda på att det som iWorld gjorde numera finns som standard från apple i 1.1.3)Lade sedan in alla swephone uppdateringarna och det funkade även detta kanon.

Har ni nått ni undrar dra en fråga i tråden så ska jag försöka hjälpa till innan midnatt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 22:12

Jag körde iTunes 7.6 med ZiPhone 1.0, 1.2 och 2.0. Alla funkade.
Dödade heller inte iTunes när jag flashade.

Flash av bootloader kräver endast ett stadigt grepp om kulorna, sen är det bara köra så det ryker!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 23:06
Ursprungligen av wat:

Jag körde iTunes 7.6 med ZiPhone 1.0, 1.2 och 2.0. Alla funkade.
Dödade heller inte iTunes när jag flashade.

Flash av bootloader kräver endast ett stadigt grepp om kulorna, sen är det bara köra så det ryker!

Det finns inget sätt att ändra tillbaka till 4.6. Geohot jobbar på att patcha ett 4.6 så att den verkligen låser upp iphonen. Om allt fungerar så kan man kanske till och med köra nyaste firmware och ändra baseband utan större svårgheter.

//Rob

Tror jag nyss lyckades bricka min telefon. Uppdaterade från 1.1.1 till 1.1.3 via iTunes, sen jailbreak och aktivering via ZiPhone 2.0. Inga problem. Låste upp den med Anysim 1.1.3, inga problem där heller. Sen gick jag in i installern och uppdaterade lite grejer och letade rätt på swephone och passade på att ta bort den där smsfixen som fixar så att man kan ta emot sms från automatiseradetjänster. Gick ut i menyn och där hängde den sig. Startade om telefonen och nu kommer jag inte längre än logon i början.
Har försökt att komma in i recovery mode utan framgång. Vart går jag härifrån?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 01:15
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Tror jag nyss lyckades bricka min telefon. Uppdaterade från 1.1.1 till 1.1.3 via iTunes, sen jailbreak och aktivering via ZiPhone 2.0. Inga problem. Låste upp den med Anysim 1.1.3, inga problem där heller. Sen gick jag in i installern och uppdaterade lite grejer och letade rätt på swephone och passade på att ta bort den där smsfixen som fixar så att man kan ta emot sms från automatiseradetjänster. Gick ut i menyn och där hängde den sig. Startade om telefonen och nu kommer jag inte längre än logon i början.
Har försökt att komma in i recovery mode utan framgång. Vart går jag härifrån?

Som det har skrivits tidigare. ZiPhone låser upp, aktiverar och jailbreakar alla versioner av BL. Alltså båda 3.9 och 4.6. AnySIM behövs inte och är inte rekommenderat att använda. Den är inte tillräckligt testad och kommer inte att uppdateras mer.

Det är konstigt att du inte lyckas gå in i recovery mode. Har du provat att hålla ner både sleep och home knapparna till den startar om efter 10 sek släpper du sleep knappen men håll kvar home knappen ytterligare 10 sek. iTunes ska hitta din iPhone i recovery mode och du kan återställa 1.1.3.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 07:54

fan va gött allt funkar så vitt jag kan se, incl youtube, google maps, den synkar tillbaka min backup osv osv

dock en liiiiten bugg, edge-ikonen har inget "E" i sig, dvs antingen en vit fyrkant resp. blå.
nån som vet vad göra åt det?

swe ordlistor + nummerformat funkar najs oxå, ringer så fint

Ursprungligen av dilla:

fan va gött allt funkar så vitt jag kan se, incl youtube, google maps, den synkar tillbaka min backup osv osv

dock en liiiiten bugg, edge-ikonen har inget "E" i sig, dvs antingen en vit fyrkant resp. blå.
nån som vet vad göra åt det?

swe ordlistor + nummerformat funkar najs oxå, ringer så fint

Det är väl ingen bugg?
På nyare firmware har den väl bara "E" i sig om man verkligen har EDGE och inte surfar på GPRS?
Kör du telia?

Kommer äntligen in i recovery mode i nu. Återställde telefonen och gjorde om allt med ZiPhone. Allt funkar. Tills jag går in i installern och installerar lite nödvändiga program. När jag går därifrån till hemmenyn så hänger telefonen sig, startar jag om den då så fastnar den vid Apple logon och inget händer... vad nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 12:16
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Kommer äntligen in i recovery mode i nu. Återställde telefonen och gjorde om allt med ZiPhone. Allt funkar. Tills jag går in i installern och installerar lite nödvändiga program. När jag går därifrån till hemmenyn så hänger telefonen sig, startar jag om den då så fastnar den vid Apple logon och inget händer... vad nu?

Prova med den senaste 2.2 versionen. Den gamla hade en bugg som kraschade telefonen. Vilka program försöker du att installera?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 08:58

Nu finn det tydligen version 2,2 också

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 09:38

ahaa!!! coolt, fan va najs, nej har comviq

då tar jag tillbaka mitt uttalande. tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 13:28

Han har lagt upp en ny 2.2 version för windows eftersom han verkar ha packat med exe-filen från 2.1 versionen.. Ladda om!

Citat från Zibri's Blog:

"Redownload ZiPhone 2.2
Yesterday I was very tired and just put the wrong windows exe in the archive."

Nu funkar äntligen min telefon som den ska, efter att ha provat med 2.2. Skönt!

2.2

<5 min. Allt fungerar utan problem, positionering, youtube, younameit..
Sitter nu med den första fungerande luren utav tre från nysprättade kartonger [köpta i NY i går]. Körde ziPhone 2.2 - BSD - Community S - Full Swephone. Nu blir dottern och kollegorna glada!

Bevaka tråden