Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med applications efter 1.1.3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-17 18:18

Hej,
Min iPhone låste sig nyligen efter jag hade gjort en official soft update till 1.1.3, så jag restorade till 1.1.3 med itunes och använde ZiPhone 2.3. Allt funkar fin fint nu, förutom:
Applications som lägger saker i root eller mobile verkar inte kunna göra det. TTR t.e.x, när jag downloadar låtar så får man vänta som vanligt på att filen ska laddas ner, men när den är klar ligger den helt enkelt inte där.
Är det något problem med användar åtkomsten på mapparna eller vad? Och hur tror ni man kan fixa detta?

tack på förhand

EDIT: Såg nu i WinSCP att owner på de installerade programmens mappar är satt till root, medans de vanliga mapparna är satt till mobile. Då borde jag ändra de nya mapparna till mobile också va? Hur isf?

ttp fungerar bara med itunes låtarna ! på 1.1.3

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-17 23:58

http://blog.psmxy.org/2008/02/16/jailbreakinstallerapp-developers-fix-this-mess-please/

Detta verkar vara svaret på varför det inte fungerar. Alla olika 1.1.3 updates använder sig av olika sätt att installera program, vilket självklart ger en väldans röra.
Bara att vänta och se om alla kan besluta sig för en viss metod antar jag.
Får nöja mig med apps som inte lägger ngt under mobile eller root då

1
Bevaka tråden