Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja bilder på nätet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-02-18 10:42

Tjenare, har börjat kolla upp lite olika sätt att sälja bilder på nätet och tänkte höra om någon här har någon större erfarenhet av detta?
Har hittat de stora lirarna som istock och fotolia men frågan är om man ska ladda upp på alla eller endast på en eller två ?

Hittade också en ny svensk site som verkar lovande, Mostphotos.com
Någon som har testat den?

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Västervik
  • 2008-02-23 18:58
Ursprungligen av izedude:

Tjenare, har börjat kolla upp lite olika sätt att sälja bilder på nätet och tänkte höra om någon här har någon större erfarenhet av detta?
Har hittat de stora lirarna som istock och fotolia men frågan är om man ska ladda upp på alla eller endast på en eller två ?

Hittade också en ny svensk site som verkar lovande, Mostphotos.com
Någon som har testat den?

Tacksam för svar.

Frågan är om du skall tjäna något på dina bilder, eller ska de vara nästan gratis, från 1200 o uppåt eller hundralapp per styck?
Känner inte igen varken istock eller fotolia.
Det finns ett gäng i Uppsala, bildarkivet.se dom är bra,riktigt bra. Tycker att du skall kolla med dom först.
Ilkka:D

Kolla på fotosidan.se , det kryllar av trådar där som handlar om just detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-06 20:17
Ursprungligen av akerstrom:

Kolla på fotosidan.se , det kryllar av trådar där som handlar om just detta.

Instämmer, fotosidan.se är ett bättre forum för dessa frågor.

har börjat med mostphotos.com en enkel bra sida för att lägga upp bilder. men om priset är bra för en bild kan ju vara något annan, men det är ju något och börja med så man får känna på det.
själv skulle jag vilja ha ett bra program som jag kan använda ihop med min web server.

1
Bevaka tråden