Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med Stealthsim!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, ni får hänvisa mig till annan tråd om det nu finns. Men min iPhone 1.1.2 stealthsim visar "ogiltigt sim-kort" och jag har redan försökt reboota den via iWorld, stängt av den, tagit ut sim-kortten och satt tillbaka det.

Vad finns det mer att göra? Om man återställer till fabriksinställningar, måste jag "låsa upp" den igen? Hur funkar det? Hjälp!:tveksam:

Tack

Senast redigerat 2008-02-17 19:57

Släng dit stealth sim, kompis. Kolla in iClarifieds guider, tex den här. Eller ifun.se's!

Återställt.

Tjena igen. Som du sa, så gick jag in på iCleari.... och gjorde som det stod. Nu lever jag ett liv utan stealtsim vilket känns fantastiskt!

En sista fråga angående guiden.

"Step Eight
After this time your iPhone will reboot and it will be activated, jailbroken, and unlocked!!!!

NOTE*: After completion its probably a good idea to install BSD Subsystem first then OpenSSH from Installer.app

NOTE*: If you are in an unsupported country YOU MUST patch AppSupport after unlocking or your dialer will keep crashing as will your SMS:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Den sista noten där? Min engelska är sådär så finns det någon som kan förklara om det är ngt dödsviktigt som bör göras? För den funkar utan problem nu nämligen!

Tack igen! Hej

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 14:35
Ursprungligen av John-S:

Tjena igen. Som du sa, så gick jag in på iCleari.... och gjorde som det stod. Nu lever jag ett liv utan stealtsim vilket känns fantastiskt!

En sista fråga angående guiden.

"Step Eight
After this time your iPhone will reboot and it will be activated, jailbroken, and unlocked!!!!

NOTE*: After completion its probably a good idea to install BSD Subsystem first then OpenSSH from Installer.app

NOTE*: If you are in an unsupported country YOU MUST patch AppSupport after unlocking or your dialer will keep crashing as will your SMS:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Den sista noten där? Min engelska är sådär så finns det någon som kan förklara om det är ngt dödsviktigt som bör göras? För den funkar utan problem nu nämligen!

Tack igen! Hej

Funkar det är det ju inte dödsviktigt
Jag tor att man löser "problemet" genom att installera SwePhone. Då behövs inte AppSupport.... men jag gissar bara.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-18 14:54

SwePhone installerar AppSupport men anpassat för Sverige.

AppSupport från installern innehåller alla länder. Vet inte vilket som är bättre. Om man nu inte reser utomlands ofta räcker det säkert med SwePhones lösning.

//Rob

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 14:58
Ursprungligen av Robo-X:

SwePhone installerar AppSupport men anpassat för Sverige.

AppSupport från installern innehåller alla länder. Vet inte vilket som är bättre. Om man nu inte reser utomlands ofta räcker det säkert med SwePhones lösning.

//Rob

Så man kan installera AppSupport efter SwePhone då, för att få fler länder? Och utan att sabba den svenska nummervisningen?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-18 15:09
Ursprungligen av kenjon:

Så man kan installera AppSupport efter SwePhone då, för att få fler länder? Och utan att sabba den svenska nummervisningen?

Ja den svenska nummervisninger är med i AppSupport men ganska långt ner på listan. Det kan ta lite längre tid att öppna SMS pga det.

//Rob

1
Bevaka tråden